تهیه پیراشکی پیچیدگی چندانی ندارد و میتوان آن را در روغن سرخ کرد یا در فر به صورت غذای رژیمی و کم کالری تهیه کرد. در این مطلب با طرز تهیه پیراشکی مرغ آشنا می‌شوید.

Chicken Dumplings - پیراشکی مرغ

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از اکالا، یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار که اصولا آن را به عنوان نوعی فینگرفود یا پیش غذا سرو می‌شود، پیراشکی مرغ یا گوشت است. پیراشکی را می‌توان با ترکیب انواع گوشت و سبزیجات تهیه کرد؛ از جمله پرطرفدارترین پیراشکی‌ها می‌توان به پیراشکی مرغ و قارچ، پیراشکی کالباس، پیراشکی پنیری، پیراشکی گوشت، پیراشکی سویا و … اشاره کرد. تهیه پیراشکی پیچیدگی چندانی ندارد و میتوان آن را در روغن سرخ کرد یا در فر به صورت غذای رژیمی و کم کالری تهیه کرد.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی مرغ

خمیر پیراشکی (می‌توانید از نوع آماده یا خمیر پیراشکی خانگی استفاده کنید.)
سینه مرغ  ۱ عدد
قارچ  ۱۰۰ گرم
پیاز  ۱ عدد متوسط
سوسیس ( اختیاری ) ۱ عدد
فلفل دلمه‌ای نصف یک عدد
سیر  ۱ حبه
رب ۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه، نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

مراحل تهیه پیراشکی

۱- یک عدد سینه مرغ را با پیاز، نمک، فلفل سیاه و آب بپزید (یا هر ادویه دلخواه).

۲- بعد از پخت مرغ را ریش‌ریش یا تکه‌تکه کنید؛ یک عدد پیاز نگینی ریز خرد شده را داخل تابه با دو قاشق روغن تفت بدهید تا سبک و طلایی شود. بعد سوسیس نگینی خرد شده را اضافه کنید و تفت بدهید تا کاملا بپزد (استفاده از سوسیس کاملا اختیاری است اگر دوست نداشتید می‌توانید حذفش کنید؛ اگر دوست داشتید می‌توانید از کالباس به جایش استفاده کنید و بعد از آماده شدن مواد و خاموش کردن حرارت آن را به مواد اضافه کنید).

۳- بعد قارچ پخته و فلفل دلمه‌ای خرد شده را اضافه کنید و تفت بدهید؛ یک قاشق رب اضافه کنید و اجازه بدهید کمی تفت بخورد و سیر له شده و مرغ خرد شده را اضافه و مخلوط کنید و ادویه‌های دلخواه را اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید.

مواد میانی کاملا سلیقه‌ای است و هر کدام از این مواد را که دوست نداشتید، می‌توانید حذف کنید یا مواد دیگری مثل ذرت اضافه کنید. می‌توانید از مواد میانی بورک مرغ هم استفاده کنید.

۴- خمیرهای پیراشکی را باز کنید و مواد را یک طرفشان بریزید و طرف دیگر خمیر را برگردانید روی مواد. مقدار مواد میانی هم دلخواه است و بستگی به این دارد که دوست دارید مواد داخلش زیاد باشد یا کم؛ اما سعی کنید تعادل را رعایت کنید تا نتیجه خوبی بگیرید.

۵- به دلخواه به کمک انگشتان دست یا به کمک چنگال، ۲ لبه پیراشکی را به هم بچسبانید.

۶- پراشکی‌های آماده را داخل سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده (نیازی به چرب کردن کاغذ روغنی نیست) قرار بدهید و روی آن را بپوشانید تا کل سینی پر شود. بعد رومال خمیر را آماده کنید.

۷- برای رومال یک عدد تخم مرغ را با چنگال بزنید تا از حالت لختگی خارج شود؛ بعد بهش کمی نمک و یک قاشق ماست اضافه کنید و مخلوط کنید. به جای تخم مرغ کامل می‌توانید فقط از زرده تخم مرغ استفاده کنید.

۸- با قلم‌مو، از رومال روی پیراشکی‌ها بزنید تا سطح خمیر آغشته به رومال شود و بعد بسته به سلیقه و دلخواهتان می‌توانید روی پیراشکی‌ها کنجد یا خرفه بپاشید یا اینکه ساده نگه دارید.

۹- سینی را داخل فر ۱۸۰ درجه که از قبل گرم شده به مدت نیم ساعت قرار دهید تا روی پیراشکی‌ها طلایی شود؛ زمان در فرهای مختلف متفاوت است پس دقت کنید.

۱۰- بعد از فر خارج کنید و اجازه بدهید کمی خنک شود و بعد از کاغذ جدا کنید.

اگر خواستید پیراشکی را داخل روغن سرخ کنید نیازی به استفاده از رومال نیست؛ بعد از آماده کردن پیراشکی‌ها، داخل تابه‌ای روغن مخصوص سرخ کردن بریزید و روی حرارت کم قرار دهید، وقتی گرم شد پیراشکی‌ها را داخل روغن بندازید و وقتی یک طرف آن سرخ شد، طرف دیگر را برگردانید تا سرخ شود. بعد از روغن خارج کنید و روی دستمال روغن‌گیر قرار دهید تا روغن اضافی‌اش جذب شود. پیراشکی شما آماده است.

طرز تهیه پیراشکی مرغ | فوت‌وفن خوشمزه شدن این غذای پرطرفدار

نکات کلیدی برای خوشمزه شدن پیراشکی مرغ

  • پیراشکی که داخل روغن سرخ می‌شود ممکن است لذیذتر باشد اما پیراشکی که داخل فر پخته می‌شود سالم و کم‌کالری‌تر است.
  • پیراشکی را به همراه انواع سس می‌توانید سرو کنید تا خوشمزه‌تر باشد؛ مثل سس گوجه‌فرنگی، سس فلفل و...
  • در صورت دلخواه داخل پیراشکی از پنیر پیتزا هم می‌توانید استفاده کنید، در این صورت روی مواد میانی پنیر رنده شده یا ورقه‌ای بگذارید و بعد پیراشکی را بپیچید.
  • استفاده از سیر کاملا دلخواه است؛ اگه دوست نداشتید قابل حذف است اما اگر به اندازه اضافه شود، طوری که طعمش غالب نشود و فقط به مواد طعم بدهد، مزه خوبی در مواد ایجاد می‌کند.
  • به جای مرغ می‌توانید از گوشت یا سویا استفاده کنید.
  • اگر دوست داشتید داخل مواد میانی از جعفری خرد شده استفاده کنید، بعد از خاموش کردن حرارت دو الی سه قاشق جعفری به مواد اضافه کنید تا تغییر رنگ و طعم ندهد.
کد خبر 609940

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha