دهقانان یونانی با استفاده از موادی که در اختیار داشتند، ترکیب ساده‌ای را برای صبحانه‌شان آماده می‌کردند؛ به همین دلیل است که سالاد روستایی یونانی‌ها یکی از ساده‌ترین سالادهایی است که در رستوران‌های بین‌المللی سرو می‌شود.

greece salad - سالاد یونانی

به گزارش همشهری‌آنلاین، دهقانان یونانی با استفاده از موادی که در اختیار داشتند، ترکیب ساده‌ای را برای صبحانه‌شان آماده می‌کردند و به همین دلیل است که سالاد روستایی یونانی‌ها، یکی از ساده‌ترین سالادهایی است که در رستوران‌های بین‌المللی سرو می‌شود. زیتون حلقه شده و روغن زیتون، همراه با پنیر صبحانه‌ای که لابه‌لای سبزیجات ریخته می‌شود، طعم خاص و متفاوتی را به این سالاد ساده می‌دهند. اگر می‌خواهید این سالاد را به شیوه حرفه‌ای‌ها آماده کنید، می‌توانید برای مزه‌دار کردنش از پونه کوهی هم استفاده کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد روستایی را به روش سرآشپزهای یونانی خواهید خواند.

مواد لازم برای تهیه سالاد روستایی

کاهو (خرد شده) یک بوته
زیتون (بدون هسته) ۱۰ تا ۱۵ عدد
فلفل دلمه‌ای قرمز یا سبز (تخم گرفته و خرد شده) یک عدد
پیاز کوچک (حلقه شده) یک عدد
خیار (بدون پوست و سکه‌ای خرد شده) دو عدد
پنیر (خرد شده) ۱۰۰ گرم
ترخون تازه (ساطوری) سه شاخه
آویشن (ساییده) نصف قاشق چای‌خوری
روغن زیتون سه تا چهار قاشق غذاخوری
لیمو دو عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد روستایی یونانی

► مرحله اول

برای تهیه این سالاد ساده و خوشمزه و سالم به روش یونانی‌ها، ابتدا سبزیجات را خوب بشویید و به شیوه گفته شده خرد کنید. در میانه کار، لیموی تازه را آب بگیرید و کنار بگذارید. همه سبزیجات گفته شده در این دستور پخت را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید. سپس مکعب‌های پنیر را هم به سبزیجات اضافه کنید و روی مواد نمک و فلفل پاشیده و آنها را زیر و رو کنید.

► مرحله دوم

حالا سالاد ساده روستایی را که برخی از ترکیبات آن با سالاد شیرازی خودمان مشترک است در ظرف دلخواهتان سرو کنید. در آخر آبلیمو و روغن زیتون را هم روی سالاد بریزید و مواد را بار دیگر زیر و رو کنید. یادتان نرود که در تهیه این سالاد، به جای کاهو می‌توانید از کلم رشته رشته خرد شده استفاده کنید. سالاد یونانی شما آماده است؛ نوش جان!

منبع: کتاب مستطاب آشپزی

کد خبر 611624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha