فیش فینگر یا ماهی انگشتی غذایی خوشمزه و سالم است که در ادامه این مطلب شما را با طرز تهیه فیش فینگر با سس تاتار آشنا می‌کنیم.

fish fingers - فیش فینگر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از آرگا، فیش فینگر از انواع غذاهای خوشمزه و مقوی و سالم است که طعمی متفاوت و بی‌نظیر دارد؛ در طرز تهیه فیش فینگر از ماهی بدون استخوان استفاده می‌شود و شما می‌توانید این نوع غذا را با سس تاتار میل کنید و از طعم آن نهایت لذت را ببرید.

فینگر فود و فیش فینگر از انواع غذاهای فرنگی خوش طعم و لذیذ هستند که اغلب برای پذیرایی از مهمان‌ها استفاده می‌شود، بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به ماهی دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم (برای ۴ نفر)

ماهی سفید: نیم کیلو گرم
آرد سفید: ۵۰ گرم
تخم مرغ هم‌زده شده: ۲ عدد
آرد سوخاری یا خرده نان: ۲۰۰ گرم
جعفری خرد شده و تازه: یک قاشق غذاخوری
لیمو ترش: یک عدد
فلفل سیاه: به میزان لازم
نمک: به میزان لازم
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه سس تاتار

سس مایونز: ۱۰۰ گرم
خیار شور رنده شده : سه عدد
کیپر : ۵۰ گرم (نوعی سبزی که اغلب در پخت غذاهای مدیترانه‌ای استفاده می‌شود).
جعفری خرد شده : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس تاتار

درون کاسه‌ای مناسب سس مایونز و کیپر و خیارشور و جعفری خرد شده را با یکدیگر مخلوط کنید سپس چند قطره لیموترش درون سس تاتار بریزید و دوباره همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. بعد از آماده شدن سس تاتار فیش فینگرها را درون ظرف بچینید و به همراه سس تاتار این غذای خوشمزه و لذیذ را میل کنید.

طرز تهیه فیش‌فینگر | ساده‌ترین روش درست کردن این فست‌فود در خانه

طرز تهیه فیش فینگر در خانه

۱- در مرحله اول دستور پخت فیش فینگر ابتدا ماهی را به صورت نوارهایی باریک برش بزنید توجه داشته باشید که بهتر است ماهی را در جهت بافت گوشت آن برش دهید و نوارهای ماهی باید به اندازه ۸*۲ سانتی متر برش زده شود سپس روی برش‌های ماهی مقداری نمک بریزید.

۲- در مرحله بعدی نحوه فیش فینگر آرد را درون بشقابی گود بریزید سپس تخم مرغ و پودر سوخاری یا خرده‌نان‌ها را درون بشقاب‌هایی جداگانه بریزید و لیمو ترش رنده شده را به همراه جعفری‌های خرد شده به خرده نان یا پودر سوخاری بیفزایید.

۳- نوارهای برش خورده ماهی را ابتدا درون آرد بغلتانید.

۴- سپس تکه‌های ماهی را درون تخم مرغ قرار دهید.

۵- در آخر برش‌های ماهی را به مخلوط خرده نان آغشته کنید.

۶- در مرحله آخر دستور پخت فیش فینگر کاغذ روغنی را در کف سینی فر پهن کنید و برش‌های ماهی را درون سینی فر بچینید.

۷- سپس سینی فر را درون یخچال به مدت ۶۰ دقیقه قرار دهید تا برش‌های ماهی سفت و سرد شوند و آرد و تخم مرغ به خوبی به خورد برش‌های ماهی شوند.

۸- سپس فر را روی دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و روی ماهی‌ها مقداری روغن زیتون بریزید. سپس سینی فر را به مدت ۱۵ دقیقه درون فر قرار دهید تا ماهی‌ها طلایی و برشته شوند و بعد از مدت ذکر شده سینی را از درون فر بیرون آورید و فیش فینگر را روی دستمال حوله‌ای تمیزی قرار دهید تا روغن اضافی آن ها به خوبی گرفته شود.

طرز تهیه فیش‌فینگر | ساده‌ترین روش درست کردن این فست‌فود در خانه

طرز تهیه فیش فینگر با روش ساده‌تر

فیش فینگر را می‌توانید با روش‌های مختلفی تهیه کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به روش دیگری آمده که بسیار ساده و راحت است. فقط کافی است طبق مراحل پخت آن پیش بروید تا آن را تهیه کنید.

مواد لازم

سیب زمینی سرخ شده: به دلخواه
آرد سفید: ۵۰ گرم
تخم مرغ: یک عدد
روغن نباتی: دو قاشق غذاخوری
پودرهای سوخاری: ۲۰۰ گرم
کره: دو قاشق غذاخوری
نخود فرنگی منجمد: ۴۰۰ گرم
نعناع خرد شده: به میزان لازم

مراحل تهیه

۱- در روش تهیه فیش فینگر ابتدا ماهی را به ضخامت سه سانت برش بزنید، سپس آرد، پودرهای سوخاری و تخم مرغ را در سه ظرف جدا بریزید.

۲- حالا ماهی برش زده را ابتدا داخل تخم مرغ بعد آرد سپس مجدداً در تخم مرغ و در آخر داخل پودرهای سوخاری بغلتانید.

۳- در مراحل بعدی داخل یک ظرف گود کره و روغن مایع بریزید و بعد از داغ شدن روغن، ماهی را داخل آن قرار دهید تا سرخ شوند.

۴- در این فاصله نخود فرنگی‌ها را نیز داخل آب جوش ریخته و بعد از زمان چهار دقیقه آن را آبکش کنید، سپس داخل یک کاسه با نمک، کره و نعناع ترکیب کنید.

۵- در مرحله پایانی سیب زمینی‌ها را خلال کرده و سرخ کنید، سپس ماهی سرخ شده را داخل ظرف گذاشته و یک قاشق مخلوط نخود فرنگی، برش‌های لیمو و سیب زمینی سرخ شده کنار ماهی قرار دهید، نوش جان.

کد خبر 610065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha