همشهری آنلاین: دبیر کل کمیته ملی المپیک با ابراز نارضایتی از عملکرد ورزشکاران ایران در هفته اول بیست و نهمین دوره بازیهای المپیک گفت:

برای آماده سازی کاروان ورزشی کشورمان 8 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم.

به گزارش مهر، علی کفاشیان که شنبه (26 مرداد) در حاشیه نشست خبری محمد بن همام با خبرنگاران گفت‌و‌گو می‌کرد ضمن بیان این مطلب به کسب نتایج ضعیف ورزشکاران ایران در المپیک اعتراف کرد و گفت: عملکرد کاروان ما تا به حال رضایت بخش نبوده است. ما پیش‌بینی می‌کردیم در یک هفته اول دو، سه و حتی چهار مدال در رشته‌های کشتی، جودو و پرتاب دیسک بگیریم اما ورزشکاران این رشته‌ها در حد انتظار ظاهر نشدند و پیش بینی ما برعکس شد.

وی افزود: برای خود ما هم جای تعجب دارد که چرا ورزشکارانی مثل سوریان و حدادی که در حد قهرمانی جهان هستند در این مسابقات اینقدر ضعیف و دور از انتظار ظاهر شدند و حتی نتوانستند عملکرد گذشته را داشته باشند. اینها ورزشکاران استثنایی ما بودند اما متاسفانه مطابق با انتظارات ظاهر نشدند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: ناکامی کاروان ورزشی ایران تا به حال را قبول داریم اما واقعیت این است که تا وقتی به تک ستاره‌ها دل ببندیم نتیجه‌اش همین می‌شود.

وی ادامه داد: با این شرایط منتظر نتایج هفته دوم هستیم و امیدواریم بتوانیم مدال کسب کنیم. البته حتی اگر در هفته دوم هم مدال بگیریم و موفق باشیم دلیل نمی‌شود که ناکامی های هفته اول را فراموش کنیم. این ناکامی‌ها باید ریشه یابی و بررسی شود و همه آنهایی که در کار آماده سازی و نظارت المپیک سهیم بوده‌اند باید پاسخگو باشند.

علی کفاشیان در پاسخ به این پرسش که با این شرایط آیا هنوز هم به موفقیت در بازیهای آسیایی 2010 گوانگجو امیدوار هستید گفت: ما در دوره گذشته بازیهای آسیایی ششم شدیم و این پتانسیل را داریم که یا همان عنوان ششم را تکرار کنیم یا به عنوان بهتری دست پیدا کنیم.

دبیر کمیته ملی المپیک در ادامه با اشاره به هزینه‌ایی که برای آماده سازی کاروان ورزشی ایران صورت گرفته است خاطر نشان کرد: کمیته ملی المپیک برای ورزشکاران المپیکی 8 میلیارد تومان هزینه کرده است و از بین همه ورزشکارانی که این هزینه شامل آنها شده است تعدادی به عنوان نمایندگان ایران راهی المپیک شدند اما متاسفانه انتظارات برآورده نشد به جای باختن باید بگویم بد باخته ایم.

کفاشیان با تاکید بر نتایج ضعیف کاروان ایران گفت: هر چند از نظر کسب سهمیه ورودی خوب عمل کردیم اما در نتیجه‌گیری ضعیف عمل کرده‌ایم. حالا باید بررسی کنیم ببینیم چرا نسبت به دوره قبل افت داشته ایم.

وی افزود: ورزشکاران ما در چهار سال گذشته عملکرد کم نوسانی داشته اند اما اینکه در المپیک چنین نتایجی گرفته اند و این همه نوسان داشته اند اصلا قابل قبول و پذیرفتنی نیست و باید بررسی شود.

کد خبر 60746

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز