همشهری آنلاین: آرش میراسماعیلی جودوکار وزن 66- تیم ملی کشورمان از دنیای ورزش خداحافظی کرد.

 به گزارش ایسنا قهرمان دو دوره‌ جهان و دارندهی چندین مدال جهانی و آسیایی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به پکن، درباره‌ی حذف از المپیک اظهار کرد: فکر می‌کنم روز، روز من نبود. وقتی که یک ورزشکار می‌بازد، حرف و حدیث‌ها زیاد می‌شود. من همهی شکست‌ها را خودم به گردن می‌گیرم و مقصر اصلی شکست‌ها خودم هستم. من سه ماه پیش همین حریف ژاپنی را شکست داده بودم. فکر می‌کنم دیروز خواست خدا نبود که من پیروز شوم. فکر می‌کنم حکمتی در آن وجود داشت، توضیح خاصی ندارم و هر نقد و انتقادی را می‌پذیرم. شاید اگر پیروز می‌شدم اکنون بحث چیز دیگری بود. ولی وقتی می‌بازی حرف و حدیث‌ها زیاد می‌شود.

وی با بیان این که من هیچ مشکلی از لحاظ بدنی نداشتم، خاطرنشان کرد: من دیروز گیج بودم. ده درصد آرش میراسماعیلی هم نبودم. خودم هم دنبال دلیلش هستم و امیدوارم به این دلیل برسم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که به عنوان نماینده‌ ایران خوب ظاهر نشدم و شرمنده مردم شدم. از مردم نمی‌خواهم که من را ببخشند، شاید خواست خدا بود که پس از سه دوره حضور در المپیک، نتوانم مدالی کسب کنم.

قهرمان دو دوره‌ی جودوی جهان با تاکید بر اینکه تصمیمم را گرفته‌ام و از دنیای ورزش قهرمانی خداحافظی می‌کنم، یادآور شد: من باید جایم را به جوان‌ترها بدهم. اکنون شرایط بدنی دارم که شاید تا چند سال دیگر بتوانم مسابقه بدهم اما، من دیگر آن آرش جوان نیستم. 10 سال است که عضو تیم ملی هستم، خدا را شکر می‌کنم که در این مدت دو مدال طلا و دو مدال برنز جهانی به همراه یک مدال نقره و یک مدال برنز بازی‌های آسیایی و پنج مدال قهرمانی آسیا را کسب کرده‌ام. امیدوارم جوان‌ترها جایگزین خوبی برای من باشند. من اکنون به استراحت نیاز دارم. در ده سال گذشته همه‌ زندگی من جودو شده بود، حرف‌ها و گلایه‌های زیادی دارم اما، اکنون فرصت مناسبی برای گفتن آنها نیست. تنها می‌توانم بگویم که از اینکه از جودو می‌روم، ناراحتم. خیلی سخت است که با دنیای قهرمانی خداحافظی کنم، من هرچه دارم از جودو است و همه لطف خدا بوده اما، اکنون باید به فکر زندگی‌ام باشم. بالاخره هر قهرمانی یک پایانی دارد.

میراسماعیلی بار دیگر بر این نکته تاکید کرد که بازی‌های پکن آخرین مسابقه‌اش در ورزش قهرمانی بود: این آخرین حضور من در میدان‌های ورزشی بود و من بر تصمیم خود قاطع هستم. امیدوارم هر خوبی و بدی که از من دیده‌اند، ببخشند. من در این مدت بارها پرچم ایران را بالا برده‌ام و همیشه جانم را برای ایران گذاشته‌ام. کارنامه‌ ورزشی خوب من بدون کسب مدال المپیک باقی ماند.

میراسماعیلی با اظهار امیدواری نسبت به کسب مدال جودو توسط دیگر جودوکاران ایران در بازی‌های المپیک پکن گفت: بچه‌های ما هیچ چیزی از حریفان کم ندارند و شایسته‌اند و من امیدوارم که در پکن مدال کسب کنند. میدان المپیکی میدانی است که جای نام‌ها و مدال‌های قبلی نیست. امیدوارم که بچه‌های ما در کسب مدال موفق باشند. من می‌خواهم تجربیاتم را به جوانان انتقال دهم اما، برای ادامه‌ی حضورم در ورزش به عنوان مربی و یا هر مساله‌ی دیگری به آرامش نیاز دارم و در آینده تصمیم می‌گیرم. می‌خواهم تصمیمی دور از احساس داشته باشم. اما، هرجا که باشم دلم برای جودو می‌تپد و قلب من با جودوست.

وی ادامه داد: من پیش از این هم گفته بودم که پکن آخرین مسابقه‌ی من است، شاید حکمت خدا بود که اینگونه در اوج خداحافظی کنم و راه را برای جوان‌ترها باز کنم. برای گرفتن این تصمیم خیلی به خودم فشار آوردم و اکنون فکر می‌کنم که تصمیم عاقلانه‌ای گرفتم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این راه هیچ کس مقصر نیست. امیدوارم که مردم کمی و کاستی‌های من را ببخشند و من خودم را مستوجب تنبیه می‌دانم و خودم را به خاطر شکست روز گذشته [بیشتر] نمی‌بخشم. امیدوارم همه از من راضی باشند.

یکشنبه آرش میراسماعیلی نماینده‌ی وزن 66- کیلوگرم جودوی ایران با پذیرش دومین شکست از گردونه‌ی بازی‌های المپیک پکن حذف شد. میراسماعیلی که در مرحله‌ی آغازین مسابقات با یک پیروزی و یک شکست برابر لهستان و ژاپن به گروه بازنده‌ها راه یافته بود، در نخستین مسابقه خود در مرحله رپه‌شارژ توانست جودوکار دومینیکن را شکست دهد و در دومین مسابقه‌ی خود به مصاف شاریپوف قهرمان ازبکستانی رفت.

در شرایطی که تا 10 ثانیه به پایان مسابقه هر دو جودوکار به دلیل دریافت اخطار در امتیاز یک - یک مساوی بودند، میراسماعیلی به دلیل دریافت اخطار دوم نتیجه را به شاریپوف واگذار کرد و از مسابقات حذف شد.

میراسماعیلی در رده‌بندی مجموع مسابقات وزن 66- کیلو نهم شد.

کد خبر 60366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز