سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

محمدرضا منصوریان: با کنار گذاشته‌شدن محمد درخشان و حضور عبدالحمید رضوی در فدراسیون جودو قبل از بازی‌های المپیک پکن، کاملاً قابل پیش‌بینی بود که تغییر و تحولات فراوانی در این فدراسیون صورت خواهد گرفت.

البته رضوی، هم قبل از المپیک و هم بعد از آن در اظهاراتش خانه‌تکانی در خانواده جودو را محتمل دانسته و گفته بود که جودوی ایران نیاز جدی به تغییرات دارد و دیگر نمی‌توان مثل گذشته فکر کرد. اظهارات اولیه رضوی همزمان با اتفاقات پیش‌آمده در اردوی تیم‌ملی پیش از شرکت تیم‌ملی ایران در مسابقه‌های آسیایی کره‌جنوبی زمینه انجام تغییر و تحولات را فراهم کرد اما به دلیل در پیش‌بودن رقابت‌های المپیک این حرکت موقتاً متوقف شد تا آنکه در اولین جلسه کمیته فنی بعد از این بازی‌ها رئیس فدراسیون جودو رسماً خبر آن را اعلام کرد و حتی از جذب و به‌کارگیری مربیان خارجی نیز سخن گفت.

بعد از جلسه کمیته فنی جودو و واکنش منفی اعضای آن نسبت به دست‌آوردهای یکی دو سال گذشته هر لحظه انتظار می‌رفت که محمدرضا حاج‌یوسف‌زاده، سرمربی کهنه‌کار تیم‌ملی اولین هدف باشد. یوسف‌زاده در حالی رسماً بعد از 15 سال فعالیت در تیم‌ملی جودوی ایران خبر کناره‌گیری خود را اعلام می‌کند که هنوز مجادلاتی در این رابطه وجود دارد.

او پس از اعلام استعفا می‌گوید: «به این نتیجه رسیدم که جا را برای جوان‌ترها باز کنم.» گفته می‌شود که قرار است وی از این پس به عنوان مدیر فنی همچنان در کنار تیم‌ملی حضور داشته باشد. پیش از این علیرضا امینی در سمت مدیر فنی تیم‌های ملی انجام وظیفه می‌کرد که او نیز چندی قبل از این پست کنار رفته بود.»

در چنین شرایطی به یکباره حاج‌یوسف‌زاده در کمتر از 24 ساعت سخن از عدم ابلاغ ترک پست سرمربیگری تیم‌ملی می‌گوید. او که پیش از این گفته بود استعفا داده است، در گفت‌وگو با فارس به نوعی سخن گفت که فدراسیون از قرار معلوم هنوز با رفتن او موافقت نکرده است: «هیچ حکمی مبنی بر اینکه دیگر سرمربی تیم‌ملی نیستم به من ابلاغ نشده است.»

وی در توضیح این مسئله می‌گوید: «درست است که قبل از بازی‌های المپیک پکن از سمت سرمربیگری تیم‌ملی استعفا کردم اما فدراسیون با آن موافقت نکرد تا بنده به همراه تیم‌ملی در این مسابقات حضور داشته باشم.»

انتقاد از اظهارات یوسف‌زاده

در این میان اما  واکنش رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون جودو در ارتباط با تحولات جاری جودو بسیار جالب توجه است. هر دوی آنها از استعفای سرمربی تیم‌ملی اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند. امینی در حالی که یوسف‌زاده پیش از بازی‌های المپیک از سمت‌ خود استعفا کرده بود، می‌گوید: «استعفایی به من داده نشده است. یوسف‌زاده بعد از بازی‌های پکن دیگر سمتی در این تیم نداشته که بخواهد از آن استعفا کند.» روابط‌عمومی فدراسیون جودو نیز اعلام کرده که یوسف‌زاده اکنون دیگر سرمربی تیم‌ملی نیست که بخواهد از سمت خود استعفا کند، او مدیر فنی تیم‌های ملی است.

رئیس فدراسیون جودو  نیز در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به تغییرات و اصلاحاتی که فدراسیون جودو صورت خواهد گرفت، در خصوص استعفای سرمربی تیم‌ملی می‌گوید: «آقای یوسف‌زاده به هیچ‌وجه استعفا نداده‌اند و تاکنون نیز استعفایی از ایشان ندیده‌ام ضمن آنکه تا پیش از المپیک و حتی قبل‌تر از آن هم سرمربی تیم‌ملی نبوده‌اند و ما به صورت موقت وی را ابقا کرده بودیم.»

رضوی با اظهار تعجب از سخنان حاج‌یوسف‌زاده در مورد اینکه استعفای او هنوز ابلاغ نشده است، تاکید کرد: «اصلاً او سرمربی تیم‌ملی نیست که بخواهد استعفا دهد، ایشان در حال حاضر مدیر فنی تیم‌ملی هستند. »از سوی دیگر آرش میراسماعیلی به عنوان گزینه نخست فدراسیون برای جانشینی یوسف‌زاده مطرح شده است. رضوی در این باره می‌گوید: «میراسماعیلی گزینه نخست ماست و وی حکم خود را دریافت کرد.»

کد خبر 64635

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز