چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

محمد کیهان: در جودو آنقدر مربی خبره نداریم که بتوانیم به راحتی از میان آنها سرمربی تیم‌ملی را انتخاب کنیم بنابراین برگزیدن آرش میراسماعیلی مناسب است.

او 4 مدال جهانی دارد و لایق این پست است. میراسماعیلی به شخصه نیمی‌از آرزوهای بنده  را در جودو برآورده کرده است. البته او به تنهایی نمی‌تواند از پس هدایت تیم‌ملی برآید و باید یک کهنه‌سوار در کنار او قرار گیرد.

 یوسف‌زاده پیش از این امتحان خود را پس داده و باید کنار گذاشته شود. از طرفی چنین پستی نیز در تیم‌ملی ضرورت ندارد. مدیر سازمان تیم‌های ملی می‌تواند خود تمامی ‌برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد و دیگر نیازی به مدیریت فنی نیست.

ما فقط بعد از بازی‌های المپیک توجیهات کادر‌فنی تیم‌ملی را شنیده‌ایم و دیگر هیچ کار خاصی از ما خواسته نشد. حتی انتخاب میراسماعیلی نیز به عنوان سرمربی به صلاحدید رضوی بود و نظری از ما نخواستند. یک جودوکار خوب می‌تواند مربی موفقی باشد   و باید پیش از این سابقه کوچ داشته باشد و مسائل روحی و روانی تیم را به طور کامل بفهمد و خود تربیت‌کننده باشد.

همه این‌ها تجربه می‌خواهد. او می‌تواند مربی سنگین وزن‌های تیم‌‌ملی باشد. من معتقدم که اوزان مختلف باید مربیان متفاوتی داشته باشند. اگر میراسماعیلی با روحیه قهرمانی خود هدایت تیم‌ملی را برعهده بگیرد بدون شک موفق خواهد شد.

تیم جودو ایران نه تنها در المپیک 2012 بلکه در المپیک بعدی نیز نتیجه نخواهد گرفت چراکه باید همه چیز از پایه درست شود. ما هنوز مربیان شایسته نداریم که بخواهند جودوکار پرورش دهند. رضوی باید به این مسائل توجه داشته باشد.»

کد خبر 65240

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز