اسنک سریع و راحت تهیه می‌شود و همان‌طور که می‌دانیم می‌شود آن را با مواد اولیه متنوعی تهیه کرد. در این مطلب نکات و طرز تهیه سه نوع اسنک کالباس، مرغ و گوشت آموزش داده شده است که می‌توانید آنها را هم با ساندویچ‌ساز و هم در ماهیتابه درست کنید.

اسنک - snack

به گزارش همشهری آنلاین، اسنک یک میان‌وعده یا شام عالی و غذای مورد علاقه کودکان و بزرگ‌ترهاست. این غذا سریع و راحت تهیه می‌شود و همان‌طور که می‌دانیم می‌شود آن را با مواد اولیه متنوعی تهیه کرد. در این مطلب نکات و طرز تهیه سه نوع اسنک کالباس، مرغ و گوشت آموزش داده شده است که می‌توانید آنها را هم با ساندویچ‌ساز و هم در ماهیتابه درست کنید.

ترفندی مهم برای تهیه‌ اسنک بدون دستگاه ساندویچ‌ساز

در صورت نداشتن دستگاه ساندویچ‌ساز می‌توانید از ماهیتابه استفاده کنید. کافی است در کف ماهیتابه یک لایه نان به صورت یکدست چیده و مواد اسنک را بر روی نان بریزید، لایه‌ دوم نان را گذاشته و ماهیتابه روی حرارت قرار دهید و روی نان‌ها یک جسم سنگین را که با فویل آلومینیمی پیچیده‌اید (می‌توانید از سنگ یا آجر پیچیده شده در فویل آلومینیمی استفاده کنید) قرار دهید، تا نان‌ها به هم خوب بچسبند. بعد از برشته شدن لایه زیرین، اسنک‌ها را چرخانده تا دو طرف خوب برشته شوند.

اسنک کالباس ، پرطرفدارترین اسنک

اسنک کالباس به همراه قارچ و فلفل دلمه‌ای جزو خوراک‌های خوشمزه و همه‌پسندی است که در پخت آن از هیچگونه روغنی، نه جامد نه مایع استفاده نمی‌شود. با ما همرا باشید تا پخت این پیش‌غذا را با ۵ نکته مهم آموزش ببینید.

۵ نکته مهم برای تهیه اسنک کالباس

۱- ترکیب مواد داخل اسنک کاملا سلیقه‌ای و دل‌بخواه است؛ به عنوان مثال شما می‌توانید ذرت و فلفل دلمه‌ای را حذف کرده و به مواد، گوجه‌فرنگی نگینی اضافه کنید، همچنین به جای کالباس از سوسیسی که قبلا سرخ شده استفاده کنید. یا مقداری گوشت چرخ‌کرده همراه با پیاز سرخ کنید و جایگزین کالباس قرار دهید.

۲- هنگام سرو اسنک معمولا از سس خردل و سس قرمز استفاده می‌شود.

۳- در تهیه اسنک کالباس هیچ موادی را از قبل سرخ نمی‌کنیم.

۴- مقدار مواد ذکر شده در این دستور تهیه، برای تعداد ۴ نفر کافی است، فقط دقت کنید هنگام محاسبه نان تست برای هر نفر، تعداد اعداد زوج را در نظر بگیرید.

۵- افراد گیاه‌خوار می‌توانند جایگزین کالباس و مواد گوشتی از کدو و یا سیب‌زمینی که از قبل پخته شده استفاده کنند.

مواد لازم برای تهیه اسنک کالباس ( برای ۴ نفر)

   قارچ ۲۰۰ گرم
   فلفل دلمه‌ای ۱۰۰ گرم
   ذرت پخته شده‌ نرم به مقدار لازم
   پنیر پیتزا حدود ۱۰۰ گرم
   کالباس ۲۰۰ گرم
   نان تست نرم به تعداد لازم
   نمک به مقدار دلخواه
   پودر آویشن به مقدار دلخواه
   پودر فلفل به مقدار دلخواه

طرز تهیه اسنک کالباس

۱- در مرحله‌ اول قارچ و فلفل دلمه‌ای را بشورید و خشک کنید.

۲- کالباس، قارچ و فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کنید.

۳- دستگاه ساندویچ‌ساز را آماده کنید و یک نان تست بر روی صفحه زیرین بگذارید.

۴- روی نان ابتدا کمی پنیر پیتزا ریخته و سپس کمی از موادتان را بریزید (مخلوطی از فلفل دلمه، کالباس، قارچ، ذرت).

۵- حالا باز مقداری پنیر پیتزا روی مواد بریزید و سپس کمی ادویه بپاشید (نمک، فلفل و آویشن).

۶- روی مواد یک لایه نان تست دیگر بگذارید و در ساندویچ‌ساز را ببندید تا حدود ۱۰ دقیقه.

۷- بعد از پخت اسنک می‌توانید آن را همراه با انواع سس‌ لذیذ میل کنید. همچنین در کنار اسنک، گوجه‌فرنگی و خیارشور خرد کنید و آن را تزئین کنید.

طرز تهیه اسنک | فوت‌وفن درست کردن ۳ نوع اسنک در ماهیتابه و ساندویچ‌ساز

اسنک مرغ

اصولا اسنک مرغ در ساندویچ‌ساز تهیه می‌شود. ولی می‌توان اسنک مرغ بدون ساندویچ‌ساز اما خوش طعم و عالی هم درست کرد. با این روش اسنک مرغ در ماهیتابه هم خوشمزه می‌شود.

مواد لازم برای اسنک مرغ

فیله مرغ ۳۰۰ گرم
قارچ ۲۰۰ گرم
پیاز یک عدد
نان تست ۸ عدد
فلفل دلمه‌ای یک عدد
پنیر پیتزا یا گودا و روغن مایع به میزان لازم
نمک و فلفل، سس کچاپ به مقدار لازم

طرز تهیه اسنک مرغ

۱- سینه یا فیله مرغ را به صورت نوارهای باریک برش بزنید. یک عدد پیاز را خوب بشویید و پوست بگیرید. پیاز را نگینی و ریز خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را هم خوب بشویید و به شکل مکعب‌های کوچک خرد و ریز کنید.

۲- یک تابه را روی حرارت بگذارید. مقداری روغن مایع در تابه بریزید. اجازه دهید روغن کاملا داغ شود. حالا پیازهای خرد شده را در تابه بریزید تا خوب تفت بخورند.

۳- وقتی پیاز کمی سبک و نرم شد، نمک، فلفل و ادویه اسنک مرغ مانند آویشن را اضافه کنید. با هم خوب مخلوط کنید. سپس مرغ های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی رنگ شوند.

۴- فلفل دلمه ای خرد شده را به مواد داخل تابه اضافه کنید. در همین زمان قارچ را به صورت حلقه ای برش بزنید و به تابه اضافه کنید. در حدی تفت دهید که آب قارچ کشیده شود.

۵- در این مرحله از تهیه اسنک مرغ و قارچ باید تابه را از روی حرارت بردارید. در صورتی که از دستگاه ساندویچ‌ساز استفاده می‌کنید، با کمی روغن سطح آن را چرب کنید. نان تست‌ها را آماده کنید. می‌توانید دور نان‌ها را برش بزنید. حالا نان تست را داخل ساندویچ‌ساز بگذارید.

۶- روی هر تکه نان را با یک قاشق غذاخوری سس کچاپ مرطوب کنید. یک ورقه پنیر روی نان بگذارید. یک الی دو قاشق غذاخوری از مخلوط مرغی را که آماده کرده‌اید در مرکز نان بگذارید و کمی پخش کنید.

۷- حالا روی مخلوط مرغ را با یک ورقه دیگر پنیر پیتزا یا گودا بپوشانید. یک نان تست دیگر روی تمام ساندویچ‌ها بگذارید. حالا اسنک‌ها را بپزید. بسته به دستگاه شما این کار ممکن است از ۳ تا ۶ دقیقه زمان نیاز داشته باشد. برای این کار می‌توانید از دستگاه گریل هم کمک بگیرید.

۸- وقتی نان تست شما ترد شد، اسنک آماده است. به همراه انواع سس، سیب‌زمینی سرخ کرده و نوشیدنی‌های سرد نوش جان کنید.

طرز تهیه اسنک | فوت‌وفن درست کردن ۳ نوع اسنک در ماهیتابه و ساندویچ‌ساز

اسنک با گوشت چرخ‌کرده و قارچ

اسنک گوشت و پنیر یک شام عالی و غذای عالی است. این غذا سریع و راحت تهیه می‌شود و خوشمزه است. در ادامه با طرز تهیه اسنک گوشت و قارچ و سیب‌زمینی با پنیر پیتزای فراوان آشنا می‌شوید.

مواد لازم برای اسنک گوشت

نان تست ۱۲ عدد
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
قارچ ۲۰۰ گرم
سیب‌زمینی ۴ عدد
پیاز یک عدد
رب گوجه‌فرنگی یک قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای یک عدد
پنیر پیتزا به میزان دلخواه
نمک، فلفل، زردچوبه، پودر سیر، آویشن به میزان لازم
روغن مایع برای سرخ کردن

طرز تهیه اسنک گوشت و قارچ

► مرحله اول: آماده‌سازی سیب‌زمینی

در طرز تهیه اسنک گوشتی ابتدا باید سیب‌زمینی‌ها را بشویید و پوست بگیرید. آنها را به صورت نگینی خرد و ریز کنید. حالا یک تابه روی حرارت بگذارید و در آن روغن بریزید. اجازه دهید روغن کاملا داغ شود. حالا سیب‌زمینی‌های نگینی خرد شده را اضافه کنید تا سرخ شوند. وقتی سیب‌زمینی‌ها سرخ شدند، آنها را در بشقابی بریزید و در کناری بگذارید.

► مرحله دوم: آماده‌سازی پیاز و گوشت

پیاز را بشویید و آن را هم کاملا خرد و ریز کنید. در همان روغنی که سیب‌زمینی‌ها را سرخ کردید، پیازهای خرد شده را بریزید و تفت دهید. وقتی پیازها کمی نرم و سبک شدند، زردچوبه را اضافه کنید. کمی تفت دهید و بعد گوشت چرخ‌کرده را در تابه بریزید.

► مرحله سوم: تفت دادن گوشت

گوشت و پیاز را تا حدی تفت دهید که رنگ گوشت تغییر کند. حالا نمک و فلفل را اضافه کنید. سپس ادویه‌های دیگر مانند پودر سیر و آویشن را با مواد اسنک گوشت چرخ کرده به طور کامل ترکیب کنید. رب گوجه فرنگی را روی گوشت بریزید و تفت دهید.

► مرحله چهارم: اضافه کردن قارچ

حالا قارچ ها را به صورت حلقه ای برش بزنید. به مواد گوشتی اضافه کرده و خوب تفت دهید تا آب قارچ ها گرفته شود. ساندویچ شما نباید مرطوب شود، پس بهتر است آب قارچ کاملا جمع شود.

► مرحله پنجم: سرخ کردن فلفل دلمه

در این مرحله باید فلفل دلمه ای را شسته و به صورت نگینی برش بزنید. سپس آن را به مواد داخل تابه اضافه کرده و با هم تفت دهید. سیب زمینی هایی که قبلا سرخ کرده اید را به مخلوط گوشت اضافه کنید، کمی بهم بزنید و آن را از روی حرارت بردارید.

► مرحله ششم: آماده‌سازی اسنک گوشت و قارچ

نان تست ها را آماده کنید. می توانید دور نان ها را برش بزنید. برای خوشمزه تر شدن اسنک می توانید مقداری سس کچاپ روی نان تست بمالید. به مقدار دلخواه پنیر پیتزا یا پنیر گودا روی نان تست بریزید. مخلوط گوشت که آماده کرده اید را به طور یک دست روی نان قرار دهید. مقدار دیگری پنیر روی مخلوط گوشت بریزید و بعد نان تست را روی آن بگذارید. این کار را برای تمام نان تست ها و مخلوط گوشتی تکرار کنید.

► مرحله هفتم: پخت اسنک‌ها

تابه مورد نظر، دستگاه ساندویچ ساز و یا گریل را با روغن و قلمو کمی چرب کنید. این کار کمک می کند اسنک ها طلایی رنگ و ترد شوند. حالا اسنک ها را به مدت ۵ تا ۸ دقیقه حرارت دهید. وقتی نان ها ترد و پنیر داخل اسنک ها ذوب شد، اسنک گوشت و پنیر شما آماده است. آن را با سیب زمینی کبابی پنیری، موهیتو یا لیموناد، سس کچاپ یا خردل نوش جان کنید.

نکات کلیدی تهیه اسنک گوشت و سیب‌زمینی

  • در صورت تمایل می‌توانید به مواد گوشتی داخل اسنک، کمی زعفران هم اضافه کنید تا عطر و طعم بیشتری بگیرند.
  • در تهیه این غذا دقت داشته باشید که از رب گوجه‌فرنگی یا سس کچاپ به مقدار زیاد استفاده نکنید. چون هنگام پخت ممکن است از ساندویچ بیرون ریخته و بر اثر حرارت بسوزند.
  • روش تهیه این ساندویچ با نان همبرگر یا نان باگت هم به همین روش است.
  • طرز تهیه اسنک گوشت بدون ساندویچ‌ساز به این صورت است که باید اسنک‌ها را در تابه یا قابلمه چرب شده قرار دهید. روی آنها را با جسم سنگینی مثل قابلمه بفشارید تا نان‌ها خوب به‌هم بچسبند. سپس آنها را برگردانید تا طرف دیگرشان هم طلایی شود.

منابع: اُکالا، ایران‌کوک

کد خبر 606268

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha