همشهری آنلاین: بر اساس آخرین گزارش ماهانه اوپک، میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه سپتامبر ۹ دلار و ۲۷ دلار نسبت به ماه پیش از آن (آگوست) کاهش یافته است.

به گزارش شانا، بررسی آمار گزارش ماه اکتبر دبیرخانه اوپک نشان می دهد، میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران که در تعیین قیمت سبد نفت خام اوپک در نظر گرفته می شود، در ماه سپتامبر 57 دلار و 14 سنت بوده است.

میانگین قیمت هر بشکه از این نوع نفت خام در ماه آگوست، 66 دلار و 42 سنت و در سال 2005 میلادی 47 دلار و 26 سنت گزارش شده است.

در آخرین گزارش ماهانه اوپک، میانگین قیمت سبد نفتی این سازمان در ماه سپتامبر 59 دلار و 34 سنت اعلام شده که 9 دلار و 47 سنت کمتر از قیمت آن در یک ماه پیش از آن (آگوست) است.

میانگین قیمت نفت خام ایران

 گزارش شانا همچنی حاکی است میانگین قیمت هر بشکه نفت خام ایران در روز دوشنبه، بیست و چهارم مهر (شانزده اکتبر) ۵۴ دلار و ۴۴ سنت اعلام شد.

آخرین آمار امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران حاکی است، هر بشکه از نفت خام های سبک و سنگین ایران در معاملات نخستین روز سومین هفته کاری بازار نفت در ماه اکتبر، به ترتیب 56 دلار و 20 سنت و 52 دلار و 8 سنت قیمت داشت.

میانگین قیمت فروش هر بشکه نفت خام سبک ایران (فوب خلیج فارس) به منطقه آسیا 57 دلار و 52 سنت، به منطقه آفریقای جنوبی 54 دلار و 66 سنت، به منطقه شمال غربی اروپا 53 دلار و 7 سنت و به منطقه مدیترانه 52 دلار و 1 سنت گزارش شده است.

بنا بر این گزارش، در روز بیست و چهارم مهر، میانگین بهای فروش هر بشکه نفت خام سنگین ایران (فوب خلیج فارس) به منطقه آسیا 53 دلار و 57 سنت، به منطقه آفریقای جنوبی 52 دلار و 91 سنت، به منطقه شمال غربی اروپا 51 دلار و 27 سنت و به منطقه مدیترانه 49 دلار و 81 سنت بود.

کد خبر 6055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز