جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

زمانی بود که تهیه عصاره گوشت یا سبزیجات ساعت‌ها از کدبانو‌های خانه وقت می‌گرفت.

آنها در حقیقت در این زمان نسبتا طولانی، عصاره مواد گوشتی یا سبزیجات را برای مصارف مختلف از جمله پختن سوپ آماده می‌کردند.

اما اکنون پود‌رهایی به بازار آمده است که زمان چند ساعته را در حد خرد کردن یک قرص مستطیل شکل در قابلمه کاهش داده است. امروزه دیگر نیازی نیست تا از قبل، عصاره مورد نظر خود را آماده کنیم بلکه می‌توان به نزدیک‌ترین فروشگاه محل رفت و  انواع عصاره‌های آماده را تهیه کرد.

با توجه به اینکه  پخت و پز سریع یکی از ویژگی زندگی پر سرعت امروز است، استفاده از این نوع عصاره‌ها بیشتر نمود پیدا می‌کند.

در عصاره‌های آماده گوشت و مرغ یا سبزیجات، انواع چاشنی‌ها هم وجود دارد و معمولا پس از استفاده از آنها نیازی به اضافه کردن چاشنی به غذا نیست.

البته ویتامین‌ها و املاح و پروتئین‌های موجود در این عصاره‌های آماده به هیچ وجه با عصاره‌ای که کدبانو‌های خانه از گوشت و سبزی می‌گیرند قابل مقایسه نیست و مصرف این عصاره‌های آماده نباید جای عصاره‌های خانگی را در تمام مواقع بگیرد.

البته افرادی که رژیم خاصی را رعایت می کنند و در مصرف گوشت، روغن و ... محدودیت دارند، می توانند با استفاده از عصاره های آماده، گوشت و روغن را حذف کنند. در هنگام اضافه کردن نمک به غذایی که با عصاره آماده تهیه می‌شود بسیار دقت کنید که غذا شور نشود، زیرا پخت غذا با این عصاره‌ها نیازی به اضافه کردن نمک ندارد.

برای پخت انواع پلوهای مخلوط یا ماکارونی و اسپاگتی هم می توانید به هنگام جوش آمدن آب به جای نمک، از عصاره‌های آماده استفاده کنید. جالب اینکه عصاره‌های مورد نظر در 2 مقطع از سال طرفدار پیدا می‌کنند؛

یکی  در فصل سرما که تمایل مردم به پختن غذاهای گرم مانند سوپ افزایش می‌یابد و دیگر در فصل سفر. بسیاری از خانواده‌ها هنگام سفر در طول مسیریا کنار جنگل و رودخانه و دریا اقدام به پخت سوپ و آش می‌کنند که کاربرد این عصاره‌های سریع و آماده در این مواقع چندین برابر می‌شود.

شاید اصلی‌ترین ویژگی این مواد خوراکی حجم کوچک آن باشد که دیگر نیازی به اشغال فضای صندوق عقب‌خودرو نیست.

کد خبر 60490

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز