جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

در زندگی پرسرعت و ماشینی امروز که همه با کمبود وقت مواجه هستند، هر چیزی که آماده به مصرف باشد، مشتریان پر و پا قرصی پیدا می‌کند.

زمانی بود که کدبانو‌های خانه برای تهیه یک دیگ سوپ تازه و خوشمزه از طلوع آفتاب تا ظهر پای اجاق می‌ایستادند و همه مواد لازم برای تهیه سوپ را به صورت تازه خریداری و آماده می‌کردند.

در حال حاضر، با وجود اینکه هنوز هم تعدادی از کدبانو‌ها به روش سابق غذا می‌پزند اما ورود مواد غذایی آماده به بازار،کار آن دسته از کدبانو‌هایی که دچار کمبود وقت هستند را ساده‌تر کرده است.

یکی از این محصولات غذایی، سوپ‌های آماده است که به شکل پودر تهیه شده و زمان پخت را از چند ساعت به 20 دقیقه یا حتی کمتر کاهش داده است.

این سوپ‌ها آنگونه که روی بسته‌بندی آنها درج شده است از عصاره سبزیجات و انواع گوشت ها تهیه شده‌ و برای آماده‌سازی آنها کافی است مقدار معینی آب، اضافه کرده و قابلمه را روی شعله کم گاز قرار دهیم.

این روش ساده‌ترین راه آماده کردن سوپ‌هایی است که درون پاکت رفته است. حتی نوعی سوپ آماده هم وجود دارد که اصلا نیازی به جا افتادن روی شعله گاز ندارد. می‌توان این سوپ را که معروف به سوپ فنجانی است در یک فنجان یا کاسه ریخت و با افزودن مقداری آب جوش و تامل چند دقیقه‌ای آن را مصرف کرد.

اما درصورتی که زمان بیشتری وجود داشته باشد، می‌توان با افزودن سبزیجات تازه، قارچ، رب یا چاشنی‌های دیگر، عطر و طعم بهتری به سوپ‌های آماده داد. جای تردیدی وجود ندارد که خواص و عطر و طعم سوپی که با هنر کدبانوی خانه پخته شده باشد با سوپ‌های آماده قابل قیاس نیست.

به هر ترتیب برای آن دسته از افرادی که برای پخت و پز وقت ندارند، چاره‌ای جز مصرف این سوپ‌ها وجود ندارد.

به گفته متخصصان، سوپ خانگی که با مواد تازه پخته شده باشد، خواص زیادی برای بدن دارد. با این حال می‌توان با افزودن مقداری آب مرغ یا گوشت به سوپ‌های آماده آنها را برای بدن مفید‌تر کرد.

کد خبر 60100

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز