همشهری آنلاین: رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش عرضه آش و حلیم در ماه رمضان، نسبت به بروز بیماری های گوارشی و مشکلات بهداشتی بدنبال خرید آش و حلیم از دوره گردها به مردم هشدار داد.

آش

به گزارش ايرنا، محسن فرهادی به مردم توصیه کرد، اکیدا از دوره گردها، آش و حلیم خریداری نکنند.

وی افزود: با توجه به طولانی بودن روزها و گرمی هوا، امکان فاسد بودن مواد غذایی افزایش می یابد.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت از مردم خواست از قنادی و شیرینی فروشی های معتبر، زولبیا و بامیه تهیه کنند.

فرهادی افزود: متاسفانه برخی مراکز، مبادرت به تولید غیرمجاز و غیربهداشتی زولبیا و بامیه کرده و در تهیه آن از رنگ های غیرطبیعی و «روغن های چند بار مصرف شده» استفاده می کنند.

وی تصریح کرد، مردم بدانند که اگر جایی زولبیا و بامیه، ارزان تر فروخته می شود حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است، بنابراین زولبیا و بامیه با کیفیت بالا بخرند.

فرهادی گفت: مردم باید زولبیا و بامیه را از قنادی های دارای جواز کسب و از مراکز که می شناسند، خریداری کنند.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت از مردم خواست برای جلوگیری از هرگونه مشکل بهداشتی از خرید سبزی و میوه از دست فروش ها خودداری کرده و سبزی ها را قبل از مصرف حتما سالم سازی(شامل مراحل ضدعفونی، گندزدایی و شست وشو) کنند.

فرهادی تاکید کرد: سبزی یا باید از مراکز مورد اعتماد خریداری شده یا از بسته بندی های کارخانه ای دارای پروانه ساخت استفاده شود.

کد خبر 264319

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha