همشهری آنلاین: فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه در جنگ تحمیلی، تحریم ها و تهاجم فرهنگی ایستاد و ایستادگی کرد و امروز در مقابل قدرت و شوکت امپراتوری بزرگ جهانی آمریکا ایستاده است.

 ایرنا به نقل از روابط عمومی نهسا گزارش داد: سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی، در مراسم تجلیل از پاسداران نمونه نیروی هوایی سپاه تصریح کرد: سپاه فرمول مبادله جهانی با انقلاب را در بن بست غیرقابل عبوری قرار داده است.

وی با اشاره به قدرتمندی سپاه در عرصه‌های مختلف گفت: در موضوع هسته‌ای، ما دوست داشتیم که به ظاهر روسیه و چین در مقابل این قطعنامه بایستند، اما اراده الهی بر این قرار گرفت که ایران اسلامی انقلابی، بدون تکیه به روسیه و چین و هیچ کشور دیگری روی پای خود بایستد و این چنین در صحنه‌های بزرگ جهانی با قدرت‌هایی مثل آمریکا و کشورهای اروپایی به تنهایی، هماوردی کند.

سردار سلامی تاکید کرد: در شرایط کنونی، هیچ کشوری در دنیا مستقل تر از ایران نیست، حتی آمریکا نیز هنوز یک کشور کاملا مستقل نیست و به قدرت‌های همطراز خود بسیار وابسته است.

وی با اشاره به رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی افزود: به برکت همین دلاوری‌ها و ایستادگی‌ها، این مملکت امروز سرسبز، آرام، امن و سرافراز، قابل احترام، دارای شخصیت بزرگ جهانی، همطراز با همه قدرت‌های بزرگ، بر قله سرافرازی، افتخار، اقتدار، شرافت، کرامت، آزادگی و استقلال ایستاده است.

فرمانده نیروی هوایی سپاه تاسیس این سازمان را در روز میلاد حضرت امام حسین (ع) مایه برکت و سعادت دانست و اضافه کرد: سپاه از عمق تاریخ آمده، در عاشورا تاسیس شده و پرچمی که امروز پاسداران به دست گرفته‌اند، پرچمی است که در عاشورای سال 61 هجری از دست اصحاب عاشورا به دستشان رسیده است.

وی تاکید کرد: این سپاه قطعه‌ای از تاریخ است که از سال 61 حیات خویش را آغاز کرده است، پاسداران هم مظاهر همین عظمت‌ها و شکوه این سپاه زیبا، فراموش نشدنی، جذاب، دلنشین و تاریخ ساز هستند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: در طول حیات ظاهری سی سال گذشته، سپاه نقش‌های زیبایی از رشادت و جوانمردی، فداکاری و پذیرش خطر و در سخت ترین شرایط درگیر شدن با بزرگترین دشمنان زمان و جان دادن شبیه جان دادن اصحاب عاشورا را رقم زده است و این کارنامه درخشان و نقش زیبای سپاه در صحنه انقلاب ماست.

سردار سلامی تاکید کرد: شهدای ما نماد محبت به اهل بیت بودند و عشق به حفظ آبروی اسلام، انقلاب، استقلال کشور و سرافرازی ملت بزرگ ایران، تمام آرزوی این عزیزان بود و این یک آرمان بلند ابدی جاویدان است.

وی خاطرنشان کرد: سپاه چندین بار سوخت، قطعه قطعه شد، شهید شد و دوباره زنده شد، جان گرفت و حیات گرفت و همچنان هست، و همین منش و مقام را ادامه خواهد داد. 

کد خبر 60254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز