همشهری آنلاین: سپاه پاسداران به موشکی مجهز شده است که می‌تواند ناوهای مهاجم دشمن را در شعاع بیش از 300 کیلومتر اطراف مرزهای آبی هدف قرار دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار سرلشکر جعفری در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این سلاح کاملا بومی و از سلاح حوت پیشرفته تر و طبق اطلاعات ما، فناوری به کار رفته در آن در هیچ کشوری استفاده نشده است.

وی با بیان این که این سلاح مراحل آزمایشی خود را پشت سرگذاشته و در مرحله تولید انبوه است تصریح کرد: این سلاح اثر بازدارنده و دفاعی بسیاری برای کشور دارد.

 مسئولیت همه جانبه سپاه در تنگه هرمز و خلیج فارس

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران در محدوده تنگه هرمز و خلیج فارس مسئولیت همه جانبه و کامل برعهده دارد و آمادگی دفاعی و توان موشکی سپاه پاسداران در این منطقه در حد بسیار بالایی است.

سردار سرلشکر محمد علی جعفری در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره بستن تنگه هرمز در صورت لزوم گفت: دشمنان می‌دانند که طول ساحلی تنگه هرمز در اختیار ماست و با استفاده از امکان طبیعی می‌توانیم این تنگه را به راحتی و برای مدت نامحدود ببندیم.

وی با اشاره به فاصله آبراه هرمز و مسیر شناورها تا ساحل ایران افزود: این تنگه و شناورها در برد انواع سلاح‌های ما قرار دارد.

سرلشکر جعفری درباره تبلیغات سوء رسانه های بیگانه درباره اقتدار موشکی سپاه پاسداران در رزمایش پیامبر اعظم 3 گفت: در این رزمایش به طور همزمان هشت موشک شلیک شد و تبلیغات منفی آن‌ها به خاطر دشمنی با ایران است.

وی افزود: این آزمایش موشکی در حضور رسانه‌‌ها برگزار شد.

سرلشکر جعفری در پاسخ به سوال دیگری با اشاره به این که اصلاحاتی برای افزایش دقت موشک های شهاب سه انجام شده است گفت: افزایش برد موشک ها ضرورت ندارد و در پی تولید انبوه موشک های موجود با برد های موجود هستیم.

وی با تاکید بر این که آمادگی موشکی سپاه پاسداران بالای 90 درصد است گفت: برای مقاومت در برابر توان هوایی دشمن، گروههای مختلفی را از نظر تعداد و تنوع سازمان‌های موشکی و استفاده از پدافند غیرعامل تشکیل داده‌ایم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تبلیغات کذب دشمن درباره محدود بودن توان موشکی سپاه پاسداران گفت: دشمن در پی کوتاه کردن محدوده زمانی جنگ احتمالی است و ما در پی طولانی کردن جنگ و استفاده از توان موشکی و غیرموشکی خواهیم بود؛ البته همه تلاش ما بر این است که در محدوده زمانی کوتاه بیشترین استفاده را از توان موشکی و غیرموشکی خود ببریم.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: در تولید موشک و بقیه سلاح‌ها از توان بومی استفاده می کنیم.

آمادگی دفاعی سپاه پاسداران از هر زمانی بیشتر و بهتر است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این که برای دفاع از ایران متکی به دفاع در مناطق مرزی خودمان نیستیم یادآور شد: گسترش ابعاد دفاعی ایران، پیروزی و موفقیت بزرگی است که با اتکال به قدرت الهی و خون شهدا و رشادت جانبازان به دست آمده است و سپاه پاسداران، پاسدار این ارزش‌ها و دستاوردهاست.

 سردار سرلشکر محمد علی جعفری در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: آمادگی همه جانبه سپاه پاسداران در مقایسه با گذشته بسیار بیشتر و بالاتر است و آماده ایم در هر جا هر منطقه و هر نقطه که لازم باشد از انقلاب و ایران دفاع کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این که این نیرو بر اساس ماموریت های خود و بر طبق قانون اساسی، سهم بسیار تعیین کننده‌ای در دفاع از کشور و انقلاب اسلامی داشته و دارد گفت: وضع امروز سپاه پاسداران با گذشته متفاوت است و این نیرو دارای کوله باری از تجربیات دفاعی، امنیتی، نظامی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

سرلشکر جعفری افزود: امروز سپاه پاسداران علاوه بر برخورداری از نیروهای مومن و مجرب، مجهز به تجهیزات و سلاح هایی است که قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نمایش توانمندی سپاه پاسداران در رزمایش پیامبر اعظم افزود: اقتدار سپاه پاسداران در این رزمایش، دل‌های مومنان منطقه و جهان را به آرامش و دل‌های دشمنان را به لرزه وا داشت.

سرلشکر جعفری گفت: این رزمایش پیام دوستی و برادری برای کشورهای منطقه و هشدار برای دشمنان صلح و آرامش و محورهای واقعی شرارت را در جهان و به ویژه منطقه به همراه داشت.

وی در ادامه رویکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را کسب آمادگی همه جانبه برای دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن در مقابل همه گونه تهدید داخلی و خارجی دانست و افزود: در این که دشمن جرات حمله دارد؛ جای سوال است اما در صورت حمله نیز نتیجه قطعا بر خلاف انتظار دشمنان ملت ایران خواهد بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره علت دشمنی رژیم صهیونیستی با سپاه پاسداران گفت: آن ها موجودیت خود را در پرتو پیام های انقلاب اسلامی و وجود نظام اسلامی در خطر می‌بینند و همواره مترصد ضربه زدن به ما هستند.

سرلشکر جعفری درباره فعالیت های اطلاعاتی دشمنان در مرزهای ایران گفت: مقابله و جنگ اطلاعاتی بین ما و دشمن همواره وجود دارد و طبیعی است که دشمنان برای کسب اطلاعات از وضع داخلی و میزان آمادگی ما اقداماتی انجام دهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این که ما هم مشغول کارهای اطلاعاتی متقابل هستیم افزود: سپاه پاسداران باید در همه ابعاد نظامی، امنیتی و سیاسی اشراف اطلاعاتی داشته باشد.

سرلشکر جعفری در پاسخ به سوالی درباره مخالفت عراق برای استفاده رژیم صهیونیستی از فضای آن کشور برای حمله احتمالی به ایران گفت: استفاده از فضای عراق به منزله همکاری آمریکا و اسرائیل است و آمریکا اگر چنین اجازه ای را به اسرائیل بدهد نیروهای آمریکا در عراق به خطر می افتند و لذا آمریکاها چنین اجازه ای را به اسرائیل نمی‌دهد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره تغییرات ساختاری سپاه با اشاره به این که ساختار هر سازمانی باید ابزاری برای رسیدن به اهداف آن سازمان باشد گفت: این ابزار باید متناسب با تحولات زمان و پیشرفت فناوری، متحول و پویا باشد؛ به ویژه برای سپاه پاسداران که ماموریت‌های مختلف دارد.

سرلشکر جعفری با تاکید به این که سپاه پاسداران به وحدت تشکیلاتی و انعطاف لازم سازمانی رسیده است گفت: تشکیلات جدید یک ماه و نیم است که به اجرا در آمده است و با بازنشسته شدن برخی نیروها و با جذب نیروهای جوان این نیرو در حال تبدیل به سازمانی جوان و پویاست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در نیروی هوایی و دریایی سپاه پاسداران نیز با توجه به شرایط حاضر، ایجاد تغییراتی به تصویب رسیده است.

سرلشکر جعفری در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه العربیه که آیا تغییرات در سپاه بر اساس ماموریت های جدید بوده است پاسخ داد: این اصلاحات ساختاری متناسب با ماموریت‌ها و طرح‌های عملیاتی سپاه و ارتش و شرایط موجود بوده و تقسیم مسئولیت ها نیز نشانه پویایی و آمادگی نیروهای مسلح است.

سرلشکر جعفری درباره الگوبرداری از دیگر کشورها در این ارتباط گفت: هر کشوری برای تشکیلات نظامی خود باید به شرایط داخلی خود متکی باشد و کشور ما نیز به اقتضای شرایط، متکی به دفاع مردمی با سازماندهی خاص خود است.

وی با اشاره به این که سپاه پاسداران در دفاع از کشور به بسیج و نیروهای مردمی متکی است افزود: به همین علت ما نمی‌توانستیم از کشورهای دیگر الگوبرداری کنیم؛ اما در ابعاد مدیریتی و نظامی از تجربیات دیگر کشورها طبعا استفاده می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رمز موفقیت سپاه را در وحدت با دیگر نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی دانست و گفت: این تجربه را در دوران دفاع مقدس داشته‌ایم و هر جا وحدت بوده است موفق شده‌ایم.

وی یادآور شد: ماموریت های سپاه پاسداران و دیگر نیروها تعریف شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سرلشکر جعفری درباره توان سپاه پاسداران در جنگ الکترونیک با اشاره به این که در این زمینه نیز در سپاه پاسداران نیروهای خوبی فعال بوده‌اند گفت: البته از نظر سطح فناوری با دشمن فاصله داریم؛ اما از آنجائی که فناوری‌های موجود را به شیوه‌های خاص با فناوری های نوین تلفیق می‌کنیم و کمبودها را جواب می‌دهیم، مشکلی در این زمینه احساس نمی کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این که دولت کنونی را دولتی بسیجی، انقلابی، مدافع ارزش‌ها و در راستای اهداف امام و انقلاب می‌دانیم گفت: خود را موظف به حمایت از دولت می‌دانیم و همواره در موضوعات سازندگی و کارهای بزرگ همراه دولت بوده‌ایم.

سرلشکر جعفری در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه پرس تی وی درباره خبر برگزاری رزمایش موشکی با ونزوئلا گفت: ما چنین رزمایش موشکی نداشته‌ایم و قرار هم نداریم که چنین رزمایش داشته باشیم.

کد خبر 59833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز