بخش اول تحول در آمادگی‌های دفاعی سپاه و بسیج در استان‌های کشور با عملیاتی شدن ۳۱ سپاه استانی اجرایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی نیروی مقاومت بسیج، به‌منظور تحقق ارتقای توان رزم سپاه جهت مقابله با هرگونه تهدید خارجی به ویژه در نبرد ناهمطراز و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی، تشکیل سپاه‌های استانی از امروز در سراسر کشور عملیاتی شد.

حسین طائب فرمانده نیروی مقاومت بسیج که در جمع فرماندهان، معاونین و مدیران سپاه استان قم و لشکر علی‌بن‌ابیطالب حضور پیدار کرده بود محورهای راهبردی سپاه را تمرکز‌زدایی و توسعه اختیارات استانی برای نبرد ناهمطراز، تقویت سرپنجه‌های مقاومت، ارتقای سطح دفاع و آمادگی رزمی و نیز ایجاد یک انسجام و هم‌افزایی در استان‌ها عنوان کرد که بخش اول آمادگی‌ها در ۳۱ استان کشور از امروز عملیاتی و اجرایی می‌شود.

به اعتقاد وی، ساختار تشکیلاتی یک ابزار برای پیشبرد اهداف است و وقت آن رسیده است که به سلطه پایان داد و یک نظام مستقل را ایجاد کرد. هم اکنون دشمن با تهاجم سیاسی و تهدید نظامی در حرکت پدافندی خود، تلاش می‌کند که با راهبرد قدرت نرم با نظام جمهوری اسلامی مبارزه کند. وی در ادامه به وضع بسیار بد و آسیب پذیر آمریکایی‌ها در افغانستان و عراق اشاره کرد.

طائب با ابراز خرسندی از عملکرد بسیج و بسیجیان گفت: امروز دنیا مقاومت و حیات طیبه و الگوسازی را از ما می‌آموزد و باید نخبگان حضور جدی‌تری در عرصه اجتماع پیدا کنند.
فرمانده نیروی مقاومت بسیج با بیان اینکه باید نظام اسلامی قدرتی داشته باشد که دشمن چشم طمع به آن پیدا نکند، تاکید کرد: باید آماده سیلی محکمتری به دشمنان باشیم. وی سردار نوری را به‌عنوان فرمانده سپاه استان قم معرفی کرد.

دیدار فرماندهان نیروی مقاومت بسیج با مصباح یزدی، صافی گلپایگانی و سبحانی
فرماندهان نیروی مقاومت بسیج با آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله صافی گلپایگانی و آیت‌الله سبحانی دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار ابتدا حجت‌الاسلام طائب ضمن ابراز خرسندی از توجه و عنایت ایشان، شمائی از ساختار تبدیل جنگ هم طراز به ناهمطراز، تحقق ارتقا توازن رزم سپاه جهت مقابله با هرگونه تهدید خارجی و هم‌چنین پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی بیاناتی را ایراد کرد و با یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به ویژه شهدای هفتم تیر برای همه شهیدان آرزوی علو درجات از خداوند مسئلت داشت.

در این ملاقات آیت‌الله مصباح یزدی سپاه و بسیج را در خنثی کردن توطئه‌ها مؤثر دانست و در طول ۳ دهه اخیر سپاه را ستون انقلاب خواند و سایه پر برکت مقام معظم رهبری را عاملی برای اتصال این قلب‌ها تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) از خداوند متعال طلب کرد و درباره فرمانده کل سپاه (سردار جعفری) گفت: حسن نیت، روشن‌بینی و شجاعت از نمونه‌های بارز ایشان است، البته تمامی فرماندهان سپاه این خصوصیات را دارند و به هر جهت سپاه رشد کرده است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز در مورد تشکیل ۳۱ سپاه استانی در کشور گفت: البته سپاه از روز اول در معنویت تشکیل شد و بالاخره، افرادی که با ایمان بودند، با ایمان آمدند و سپاه را تشکیل دادند و در جنگ تحمیلی مؤثر واقع شدند. در همان شرایط جنگ با معنویت سروکار داشتند از امدادهای غیبی هم بی‌بهره نبودند و این نهادی است که معنویت باید در آن حفظ شود، اینها باید مسئله حاکمیت انقلاب را حفظ کنند و اگر ببینند در مملکت انحرافات اسلامی پیدا شد وارد شوند.

همچنین آیت‌الله سبحانی درباره روند تحولی در سپاه و تشکیل سپاه‌های استانی ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: معنویت سپاه بیش از پیش باید بالا برود. ما باید ببینیم که معنویت سپاه را چگونه می‌خواهیم بالا ببریم. امروز شناخت عقاید بسیار مهم است، در کنار معنویت معیشت هم مهم است، خداوند همه شما را مورد عنایت خود قرار دهد.

کد خبر 56443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز