همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همزمان با برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(3) طی اظهاراتی ویژگی‌های این رزمایش را تشریح کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: برای انجام مأموریت فراگیر و مستقیم در خلیج فارس و تنگه هرمز، بخش عمده ستاد نیروی دریایی سپاه در منطقه ساحلی مستقر شده است.

دریادار پاسدار مرتضی صفاری در منطقه رزمایش پیامبر اعظم (3) افزود: سومین رزمایش پیامبر اعظم (ص) را دریادلان نیروی دریایی سپاه با بهره گیری از تجارب ارزشمند و نکات راهبردی رزمایش‌های پیامبر اعظم 1 و 2 در خلیج فارس و تنگه هرمز آغازکرده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: دراین رزمایش دستاوردها و توانمندی‌های ویژه 2 سال اخیر نیروی دریایی سپاه در شرایط نبرد واقعی مورد تمرین و آزمایش قرار گرفته است.

دریادار صفاری با اشاره به بکارگیری انبوه شناورهای مختلف موشک‌انداز ، اژدرافکن ، راکت‌انداز، انواع موشک‌های ساحل به دریا و بهره گیری از نیروهای ویژه عملیاتی و رزمی نیروی دریایی سپاه در این رزمایش اظهار داشت: در فاصله رزمایش پیامبر اعظم 2 تا امروز، نیروی دریایی دامنه تسلط همه جانبه و عمیق مهارتی خود در حوزه نیروی انسانی و بکارگیری انبوه تجهیزات و سلاح‌ها را ارتقا بخشیده است.

وی افزود: در ابعاد تاکتیکی، ویژگی منحصر بفرد و بی‌نظیر دریادلان نیروی دریایی سپاه بگونه‌ای است که آنها با دستیابی به تاکتیک‌های نوین و بومی ، در شرایط مختلف «در همه جا هستند و در عین حال در هیچ جا نیستند».

وی افزود: نیروی دریایی سپاه، بدلیل مأموریت فراگیر و مستقیم در خلیج فارس، سناریو رزمایش را متناسب با پهنه و دامنه مأموریت‌ها و ویژگی‌های محیطی و منطقه‌ای طراحی و مراحل مختلف آن در چارچوب منطق ، اهداف و زمان بندی تعریف شده، با موفقیت و رضایت کامل در حال انجام است.

دریادار صفاری با تأکید بر اهمیت استراتژیک و فوق‌العاده خلیج فارس و تنگه هرمز گفت:نیروی دریایی سپاه با انجام این رزمایش، ضمن نمایش اقتدار و آمادگی فراگیر و همه جانبه خود برای رویارویی با هر گونه شرارت و ماجراجویی احتمالی، پیام اطمینان بخش و اعتماد آفرین خود به ملت‌ها و کشورهای منطقه را منتشر کرده است که جمهوری اسلامی ایران و آنها بدون حضور بیگانگان قادر به تأمین امنیت خلیج فارس و تگه هرمز بوده و از ظرفیت‌های لازم برای جلوگیری از هر گونه تهدید برای انرژی مورد نیاز کشورهای جهان برخوردار هستند.

کد خبر 57518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز