سید یحیی رحیم صفوی، مشاورعالی رهبرمعظم انقلاب در امور نظامی که در برنامه‌ای در شبکه جهانی سحر سخن می‌گفت و خبرگزاری‌ها خبر آن را منتشر کردند،

درسخنانی پیرامون اهداف و دستاوردهای آزمایش موشکی ایران در جریان رزمایش پیامبر اعظمص۳ گفت: پیامدهای جنگ احتمالی علیه ایران از سوی هر کشور متخاصمی به هیچ عنوان قابل‌پیش‌بینی و حتی قابل تصور نخواهد بود.

مشاور عالی رهبر معظم‌ انقلاب در امور نظامی همچنین رزمایش پیامبر اعظم ۳ را موفقیت‌آمیز خواند و تاکید کرد که این رزمایش تنها بخش اندکی از توان و قدرت خلل ناپذیر ایران را به نمایش گذاشت.

وی ضمن تشریح دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سالیان سپری شده از انقلاب اسلامی ایران، به جایگاه ایران در امنیت منطقه و آخرین دستاوردهای دفاعی ایران پرداخت و درخصوص آزمایش‌های موشکی سپاه اظهار داشت: این آزمایش‌ها هیچ تهدیدی برای کشورهای منطقه نبوده بلکه تنها در پی آن است که وضعیت و توان دفاعی ایران در برابر دشمنان متخاصم را به شکل کاملا آشکارا و صریح به نمایش بگذارد.

صفوی در پایان با اظهار رضایت از روند اجرای رزمایش پیامبر اعظمص ۳ و موفقیت‌آمیز خواندن آن در دستیابی به اهداف تعیین شده گفت: آنچه در این رزمایش مورد تمرین و آزمایش قرار گرفته است، بخشی اندک از توان و قدرت خلل ناپذیر ملت مسلمان و انقلابی ایران در فرایند یک دفاع راهبردی و بازدارنده است که در معرض دید جهانی قرار گرفت.

دست پر در مذاکرات

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به رزمایش موشکی اخیر ایران، گفت: این رزمایش موجب شد که جمهوری اسلامی با دست پر در پای میز مذاکرات حضور یابد.

نصرالله عزتی ‌روز گذشته در نخستین گردهمایی سراسری فرماندهان و اعضای شورای فرماندهی مرکز مقاومت بسیج وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر آن را منتشر ساخت، تصریح کرد: در بحث هسته‌ای، طرف مقابل مدعی بود که اول باید ایران تعلیق غنی‌سازی‌ را بپذیرد تا امکان مذاکره فراهم شود.

تضعیف احتمال حمله

فارس:  نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل که از تندروترین نومحافظه‌کاران جنگ‌طلب محفل جورج بوش به شمار می‌رود رزمایش اخیر ایران را واکنش به مانور رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه و به‌منظور تضعیف احتمال حمله آمریکا و اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران عنوان کرد.

جان بولتون که با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز سخن می‌گفت، اظهار داشت:‌ جنبه دیگر این است که تلاش‌هایی برای ادامه فعالیت دیپلماتیک با اروپایی‌ها در جریان است.

این امر به ایرانی‌ها امکان می‌دهد بگویند عجله‌ای در کار نیست و نیازی به اقدام نظامی نیست چراکه ما هنوز تلاش داریم مسئله را از طریق دیپلماتیک حل کنیم.

کد خبر 58059

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز