چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

گروه سیاسی: 9 فروند موشک دوربرد و میان برد از خانواده موشک‌های زمین به زمین که توسط متخصصان داخلی ساخته شده بود امروز در رزمایش «پیامبر اعظم (3)» پرتاب شد

در میان این موشک‌ها، موشک شهاب 3 با ارتقای جدید نیز وجود دارد که با موفقیت به هدف تعیین شده اصابت کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز امروز در گزارشی از پرتاب آزمایشی یک فروند موشک دوربرد شهاب 3خبر داد. به موجب این گزارش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد ایران یک فروند موشک دوربرد شهاب 3 را با موفقیت آزمایش کرد.

در همین حال بی‌بی سی نیز از تحریم چهار شرکت ایرانی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا خبرداد، چرا که این شرکت‌های ایرانی را در ارتباط با برنامه اتمی و موشکی ایران می‌داند. بر این اساس شرکت‌های آمریکایی از معامله با مجموعه صنایع شهید ستاری، هفت تیر، گروه صنایع مهمات و متالوژی و صنایع شیمی پارچین منع شده‌اند و دارایی‌هایی را که ممکن است در آمریکا داشته باشند مسدود خواهد شد.

بدون حضور بیگانگان قادر به تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز هستیم

صبح امروز فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: برای انجام ماموریت فراگیر و مستقیم در خلیج فارس و تنگه هرمز، بخش عمده ستاد نیروی دریایی سپاه در منطقه ساحلی مستقر شده است.

دریادار پاسدار مرتضی صفاری طی سخنانی در منطقه رزمایش «پیامبر اعظم (3)» افزود: جمهوری اسلامی ایران بدون حضور بیگانگان قادر به تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز بوده و از ظرفیت‌های لازم جهت جلوگیری از هرگونه تهدید برای انرژی مورد نیاز کشورهای جهان برخوردار هستند.  وی گفت: سومین رزمایش پیامبر اعظم(ص) توسط دریادلان نیروی دریایی سپاه با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند و نکات راهبردی رزمایش‌های پیامبر اعظم 1 و2 در خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این رزمایش دستاوردها وتوانمندی‌های ویژه 2 سال اخیر نیروی دریایی سپاه مورد تمرین و آزمایش در شرایطی نبرد واقعی قرار گرفته است.

وی با اشاره به به‌کارگیری انبوه شناورهای مختلف موشک‌انداز، اژدرافکن، راکت‌انداز، انواع موشک‌های ساحل به دریا و بهره‌گیری از نیروهای ویژه عملیاتی و رزمی نیروی دریایی سپاه در این رزمایش اظهار کرد: در فاصله رزمایش پیامبر اعظم 2 تا امروز نیروی دریایی دامنه تسلط همه جانبه وعمیق مهارتی خود در حوزه نیروی انسانی و به کارگیری انبوه تجهیزات و سلاح‌ها را ارتقا بخشیده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: در ابعاد تاکتیکی، ویژگی منحصر به فرد و بی‌نظیر دریادلان نیروی دریایی سپاه به گونه‌ای است که آنها با دستیابی به تاکتیک‌های نوین و بومی در شرایط مختلف « در همه جا هستند و در عین حال در هیچ جا نیستند».

وی افزود: نیروی دریایی سپاه به‌دلیل ماموریت فراگیر و مستقیم در خلیج فارس، سناریوی رزمایش را متناسب با پهنه و دامنه ماموریت‌ها و ویژگی‌های محیطی و منطقه‌ای طراحی و مراحل مختلف آن در چارچوب منطق، اهداف و زمان بندی تعریف شده، با موفقیت و رضایت کامل در حال انجام است.

سردار سرتیپ پاسدار سلامی فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این شلیک‌ها مرحله‌ای دیگر از سومین رزمایش دریایی و موشکی پیامبر اعظم(ص) است، گفت: هدف از برگزاری این رزمایش نشان دادن عزم و اراده و اقتدار در مقابل دشمنانی است که در هفته‌های اخیر ایران را با ادبیات خشن تهدید کرده‌اند.
وی تاکید کرد: این موشک‌ها را به افتخار ایران پرتاب می‌کنیم تا نشان دهیم که این تنها بخش کوچکی از توان و اقتدار دفاعی ایران است.

کد خبر 57527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز