همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه، فضاسازی برخی از کشورهای غربی و رسانه‌های وابسته به آنها درباره مانور دفاعی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران را مغرضانه خواند.

وی اظهار داشت: گمانه‌زنی‌های یکسویه و برداشت‌های فرصت‌طلبانه درخصوص آمادگی‌های دفاعی نیروهای جمهوری اسلامی ایران نگرشی مغرضانه است که با هدف تبلیغات به نفع رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید محمد علی حسینی، این رویکردها را غلط و ناعادلانه قلمداد و آنرا تقبیح کرد.

وی با اشاره به مانورهای نظامی و تهدیدهای متوالی مقامات و رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی که مدت‌هاست به‌صورت فشرده و گسترده انجام می‌شود گفت: نادیده انگاشتن رفتارهای خصمانه و تهدیدات مختلف رژیم صهیونیستی از سوی مقامات آمریکایی و برخی از متحدان غربی آن نشانگر چشم‌پوشی عمدی و فاحش این کشورها در برابر منابع اصلی تهدید و نگرانی‌ها درخصوص امنیت و ثبات منطقه است.

سید محمد علی حسینی با اشاره به مناسبات روبه رشد و مستحکم جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و نقش سازنده و مثبت کشورمان در تقویت صلح و ثبات منطقه ای و جهانی تصریح کرد: رزمایش‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران اقدامی متعارف و عادی به منظور حفظ آمادگی های رزمی و افزایش قابلیت های بازدارندگی برای دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و مقابله با هرگونه تهدید احتمالی است.

وی تلاش‌های شیطنت‌آمیز و عوام‌فریبانه کشورهای مداخله‌جو و ناآرام را برای بر هم زدن فضای دوستانه و مودت آمیز میان جمهوری اسلامی ایران و همسایگان ناکارآمد و بی‌اثر دانست.

کد خبر 57626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز