گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه با اشاره به اصلاحات ساختاری که در نیروی تحت امرش در حال انجام است، گفت: این اصلاحات به‌صورت تدریجی و مرحله‌ای صورت می‌گیرد.

محمدعلی جعفری در حاشیه مراسم بزرگداشت حماسه سوم خرداد در دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران همشهری و فارس، با اشاره به تغییرات ساختاری جدیدی که در سپاه پاسداران در حال انجام است، یادآور شد: اصلاحات ساختاری در همه جای دنیا مرسوم است.

وی ادامه داد:‌ این اصلاحات در راستای صرفه‌جویی‌های هر مجموعه، بهینه‌سازی منابع مالی وانسانی و تحرک بیشتر انجام می‌شود که این موضوع در سپاه نیز طبیعی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد:‌ البته چند سالی بود که اصلاح ساختاری در سپاه به این قدرت انجام نشده بود که با توجه به تغییر شرایط محیطی و نوع تهدیدات لازم است.

تقسیم حیطه‌ مسئولیت‌ها

جعفری در پاسخ به گمانه‌زنی‌ها و انتشار اخباری درخصوص خروج سپاه پاسداران از دریای خزر و تحویل کامل خلیج فارس به سپاه گفت: این موضوع به این شکل مطلق صحیح نیست و فقط ممکن است کم یا زیاد شدنی در حیطه مسئولیت‌ها میان ارتش وسپاه اتفاق بیفتد.

فرمانده کل سپاه البته گفت که سپاه از این پس بیشتر در خلیج‌فارس متمرکز خواهد شد.
وی در پایان، تغییرات در ساختار موشکی سپاه را تایید کرد و آن را در راستای تقویت فعالیت و اقدامات این بخش از سپاه دانست که به‌عنوان یک فرماندهی مستقل تشکیل خواهد شد.

جعفری نهایی شدن و اعلام اصلاحات ساختاری در سپاه را منوط به اعلام نظر فرماندهی معظم کل قوا دانست.  فرمانده کل سپاه روز شنبه  در مراسم تودیع و معارفه جانشین و هماهنگ‌کننده جدید سپاه هم تاکید کرده بود: تغییر و تحولات در جهت ارتقا و سرعت بخشیدن کیفیت و معنویت در سپاه است. 

وی همچنین گفته‌ بود: این تغییر و تحولات متناسب با روحیات و جایگاه افراد و در جهت ارتقا و سرعت بخشیدن کیفیت و معنویت در سپاه صورت گرفت.

کد خبر 53069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز