یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

درست کردن آن هم آش رشته، تنها در صورتی کار راحتی است که تمام مواد اولیه از قبل آماده باشد. حالا اگر وقت نکرده‌اید مواد را بپزید و آماده بگذارید، نگران نباشید. آش رشته فوری هم داریم.

آش رشته

به گزارش همشهری آنلاین، بعضی‌ها دوست دارند سر سفره افطار آش هم باشد، ولی مشکل اینجاست که درست کردن آن هم آش رشته، تنها در صورتی کار راحتی است که تمام مواد اولیه از قبل آماده باشد. حالا اگر وقت نکرده‌اید مواد را بپزید و آماده بگذارید، نگران نباشید. آش رشته فوری هم داریم. امتحان کنید، مشتری می‌شوید.

مواد لازم برای آش

یک‌سوم بسته رشته آشی
یک‌دوم قوطی کنسرو نخود
یک‌دوم قوطی کنسرو عدس
یک‌دوم قوطی کنسرو لوبیاچیتی
به مقدار لازم کشک
۱۰۰ گرم سبزی آشی خشک
۳ عدد پیاز متوسط
۵ حبه سیر
نعنا خشک به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه آش رشته فوری

► مرحله اول

پیاز را خرد کنید، سیر را هم رنده کرده یا ریز خرد کنید. پیاز را در روغن تفت دهید تا طلایی شود. سیر را هم در تابه جداگانه‌ای سرخ کنید و کناری بگذارید.

فوت و فن
اگر احساس کردید آش خیلی سفت شده، آب جوش اضافه کنید، ولی اگر آب آش اضافی است یک یا ۲ قاشق سوپ‌خوری آرد را در آب سرد مخلوط کرده و به آش بیفزایید. حواستان باشد که آرد را به طور مستقیم اضافه نکنید.

► مرحله دوم

نصف قابلمه متوسطی را آب کنید و بگذارید جوش بیاید سپس  سبزی خیس خورده را در قابلمه بریزید و بگذارید حدود نیم‌ساعت بجوشد.

► مرحله سوم

وقتی سبزی کاملا پخت، حبوبات کنسروی را اضافه کنید. حالا می‌توانید رشته را اضافه کنید. در این زمان مقداری پیازداغ و سیرداغ هم در آش بریزید.

► مرحله آخر

برای پخت رشته معمولا حدود نیم‌ساعت زمان لازم است. در این فاصله نعناداغ را آماده کنید. حالا نوبت فلفل و نمک است، البته اول آش را بچشید اگر نمک آن به اندازه کافی نبود نمک اضافه کنید، چرا که کشک و رشته هر دو نمک دارند.

کد خبر 598599

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha