یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو انفجار مختلف در محدوده بغداد، 22 کشته و 38 مجروح برجای گذاشت.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در خیابان مغرب (شمال بغداد) 12عراقی کشته و 20 تن دیگر مجروح شدند. همچنین، در پی انفجار یک بمب جاده‌ای در خیابان فلسطین واقع در مرکز بغداد نیز 9 تن از جمله 6 غیرنظامی زخمی شده‌اند.

در همین حال انفجار یک بمب دیگر در منطقه‌ الغدیر در جنوب شرق بغداد که گمان می‌رود با هدف حمله به خودرو‌های دولتی صورت گرفت دو غیرنظامی عراقی زخمی شدند.

پلیس عراق نیز از کشته شدن یک تن و مجروح شدن 10 تن دیگر بر اثر انفجار یک بمب در شمال شرق موصل خبر داد.

یک منبع پلیس عراق نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی دو جسد را در شرق موصل کشف کردند که آثار گلوله بر روی آنها مشاهده می‌شود.

از سوی دیگر ارتش آمریکا امروز ( یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای از کشته شدن یک سرباز آمریکایی در حادثه‌ غیر جنگی در شمال بغداد خبر داد.

بر اساس این گزارش روز شنبه یک سرباز آمریکایی بر اثر حادثه رانندگی در شهرک بلد واقع در شمال بغداد کشته شد که این اولین نظامی کشته شده آمریکایی در ماه اوت می‌باشد.

به این ترتیب آمار نظامیان کشته شده آمریکایی در عراق از آغاز حمله آمریکا به این کشور (ماه مارس 2003 تاکنون) به 4128 تن رسید.

یک مقام پلیس عراق در استان صلاح‌الدین نیز از اعمال قانون منع آمد و شد در منطقه الضلوعیه خبرداد.

وی هم‌چنین تاکید کرد: نیروهای پلیس صدها تن از جوانان این منطقه را دستگیر کرد که اکثراین دستگیری‌ها در مساجد ضلوعیه انجام شد.

این مقام پلیس عراق عنوان داشت: بسیاری از دستگیرشدگان وابسته به گروه شبه نظامی هستند که دو ماه پیش تعهدنامه‌ای را با نیروهای آمریکایی و عراقی امضا کرده بود.

محمد العسگری، سخنگوی رسمی وزارت دفاع عراق نیز از دستگیری 18 فرد مظنون در مناطق مختلف استان دیالی خبر داد.

وی افزود: نیروهای پلیس و ارتش عراق این 18 فرد مظنون که به نام تشکیلات امنیتی اقدام به کشتن و ربودن افراد می‌کردند را در مناطق العظیم، کنعان و التحریر وابسته به استان دیالی دستگیر کردند.

العسگری هم‌چنین اعلام کرد که ارتش این کشور با پشتیبانی نیروهای آمریکایی صدها تن از مظنونان را در جریان حملات با هدف نابودی القاعده در استان مرکزی کشور دستگیر کرده است.

وی گفت: نیروهای ما 265 مظنون را در جریان عملیات در دیالی دستگیر کردند. این عملیات در سراسر استان دیالی با حضور 50 هزار سرباز و پلیس عراقی صورت گرفت.

العسگری تاکید کرد که این عملیات در پنجمین روز خود هم‌چنان با موفقیت ادامه دارد.

گفته می‌شود ابوانس البغدادی، از عاملان ارشد القاعده در دیالی و چهار عضو شورای مجاهدین در میان دستگیر شدگان هستند.

کد خبر 59640

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز