سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: انفجار بمب در یکی از شهرک‌های استان دیاله عراق منجر به کشته شدن 12 تن و جراحت 40 تن دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک عامل انتحاری سه‌شنبه (5 شهریور) با منفجر کردن بمبی که همراه داشت باعث کشته و مجروح شدن 52 تن در مرکز پلیس شهرک جلولا در شمال استان دیاله شد.
در همین روز انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده مقابل ساختمان مدیریت بهداشت استان صلاح‌الدین، در مرکز شهر تکریت نیز به جراحت 13 تن منجر شد.

از سوی دیگر ارتش آمریکا با صدور بیانیه‌ای از قتل یک نظامی این کشور در شمال بغداد خبر داد. بر اساس این گزارش، سرباز آمریکای در پی هدف قرار گرفتن گشتی نظامیان آمریکایی با یک سلاح خفیف کشته شد.

استعفای مشاور امنیتی جلال طالبانی

دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای از استعفای وفیق السامرایی مشاور امنیتی رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الصباح چاپ عراق، در این بیانیه گفته شده است: السامرایی به دلیل مسائل شخصی استعفا داده است.

جلال طالبانی رئیس جمهورعراق در این بیانیه از خدمات و زحمات مشاور امنیتی خود تشکر و قدردانی کرد.

السامرایی در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن گفت: من برای نخستین بار نیست که استعفا کردم پیش از این نیز بارها چنین کاری انجام داده بودم زیرا قانع شده بودم شرایط به گونه ای نیست که بتوانم به وظائف خود عمل کنم.

وی با اشاره به ترورهای ناکام در مورد خویش گفت: این ترورها توسط شبکه القاعده انجام می شود بنابراین من در چنین شرایطی به نوشتن کتاب و مقاله درباره تهدیدهای امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی روی می‌آورم.

کد خبر 61687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز