شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

گروه حوادث: قاچاقچی آفریقایی برای قاچاق محموله یک کیلوگرمی کراک، احمقانه‌ترین روش را انتخاب کرد.

 این مرد برای حمل محموله کراک آن را در داخل یک جاروبرقی جاسازی کرد اما به این مسئله توجه نکرد که گردشگران خارجی از ایران جاروبرقی سوغات نمی‌برند.

 صبح جمعه گذشته ماموران مبارزه با مواد‌مخدر فرودگاه امام خمینی هنگامی که مسافران پرواز تهران- دوبی را تحت نظر داشتند، به یک مرد آفریقایی که همراه چمدان‌های بار خود یک جاروبرقی را به‌دنبال خود می‌کشید، مشکوک شدند.

از آنجا که بردن جاروبرقی از ایران به‌عنوان سوغات عجیب به‌نظر می‌رسید ماموران به بازرسی وسایل همراه مرد سیاه‌پوست پرداختند اما این مرد مدعی بود لوازم همراه وی سوغاتی و هدایایی هستند که وی قصد دارد از ایران برای اقوام و آشنایان خود ببرد.
لحظاتی بعد از آغاز بازرسی وسایل مرد سیاهپوست، ماموران پلیس با بازکردن جاروبرقی متوجه شدند در داخل آن یک کیلوگرم کراک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده است وجود دارد.

با کشف این محموله، مرد سیاهپوست تحت بازجویی قرار گرفت و در این بازجویِی‌ها بود که وی به نقشه ساده لوحانه خود برای انتقال محموله کراک به کشورهای اروپایی اعتراف کرد.
وی در بازجویی‌ها به ماموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر فرودگاه گفت: چند روز قبل برای انتقال محموله کراک از کشور غنا به ایران آمدم، پس از آنکه مواد‌مخدر را در مشهد تهیه کردم قصد داشتم آن را از طریق فرودگاه تهران به دوبی و از آنجا به اروپا قاچاق کنم.

وی افزود: از آنجا که تصور می‌کردم با جاسازی مواد‌مخدر در جاروبرقی می‌توانم آن را به راحتی انتقال دهم این کار را انجام دادم اما نقشه‌ام درست از آب درنیامد و در همان ابتدا دستگیر شدم.

احمد اسدیان- معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه 9 تهران- با بیان این خبر گفت: در حال حاضر مرد قاچاقچی با قرار بازداشت روانه زندان شده و پرونده این متهم برای رسیدگی به شعبه دوم این دادسرا ارجاع شده است.

کد خبر 59573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز