چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار دبیرکل اتحادیه عرب با تقدیر از تلاش دبیرکل اتحادیه عرب در زمینه رفع اختلافات منطقه‌ای و کمک به استقرار صلح و آرامش در برخی نقاط دنیای عرب و جهان اسلام گفت:

راهبرد مهم کشورهای منطقه باید ایجاد آرامش و ثبات باشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر لاریجانی خاطرنشان کرد: ثبات و آرامش در منطقه به نفع همه کشورهاست و جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های معطوف به برقراری آرامش و ثبات در منطقه حمایت می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی رویکردهای جنگ افروزانه دولت آمریکا در منطقه خاورمیانه گفت: جنگ افروزی در منطقه برای آمریکا تاکنون هزینه بسیار سنگینی داشته است و هرگونه تشدید مخاصمات، شرایط منطقه را تغییر می دهد.

عمروموسی دبیرکل اتحادیه عرب هم ایران را کشوری مهم در منطقه و جهان خواند و با تقدیر از تلاش و اهتمام جمهوری اسلامی ایران در زمینه کمک به استقرار ثبات و آرامش در کشورهای بحران زده عراق، افغانستان و لبنان خواستار استمرار رایزنی ها بین جمهوری اسلامی و اتحادیه عرب در دستیابی به راهکارهای مناسب برای همکاری های منطقه ای و بین المللی شد.

وی همچنین به تشریح فعالیت های خود در زمینه کمک به برقراری آرامش در لبنان و سودان پرداخت و گفت: تلاش زیادی صورت گرفته است و گفتگوها برای حصول به نتایج نهایی همچنان ادامه دارد

کد خبر 59400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز