همشهری آنلاین: معاون امور بین الملل وزیر امور خارجه گفت: کمیته‌های کاری کارشناسان ارشد پانزدهمین اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در تهران، مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای را بررسی و برای تصویب نهایی به اجلاس وزیران ارائه می‌کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، سید محمدعلی حسینی در حاشیه این اجلاس در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: در اجلاس تهران تلاش می شود سند جنبش عدم تعهد که سندی 100 صفحه ای است به تصویب برسد.

وی افزود: این سند برای مسیری که جنبش در آینده خواهد پیمود بسیار تعیین کننده است.

معاون امور بین الملل وزیر امور خارجه همچنین با بیان اینکه جنبش در مسیر و رویکرد خوبی قرار دارد گفت: بسیاری از بندهایی که قرار است در سند اجلاس تهران تصویب شود در گذشته بررسی و درباره آن توافق شده است.

وی ادامه داد: بندهای باقیمانده نیز در کمیته‌های کاری سیاسی و اجتماعی- اقتصادی که امروز و فردا تشکیل می‌شود بررسی و درباره آنها تبادل نظر خواهد شد تا در نهایت تصویب شود.

حسینی وظیفه کمیته سیاسی را بررسی موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای و اختلاف نظر میان برخی کشورها اعلام کرد و گفت: در واقع اهم مسائل بین‌المللی و موضوعاتی که جامعه بین المللی با آنها مواجه است مانند تروریسم، مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته، همکاری های بین المللی برای تقویت صلح و امنیت در جهان، مسائل منطقه ای مانند عراق، افغانستان، فلسطین، خلع سلاح و موضوع فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در این کمیته ها بررسی و درباره آنها تبادل نظر خواهد شد.

وی اضافه کرد: یک کمیته ویژه نیز موضوعات خلع سلاح و برنامه هسته ای ایران را به طور جداگانه بررسی و به کمیته سیاسی گزارش خواهد کرد.

حسینی گفت: در کمیته اجتماعی - اقتصادی مسائل مربوط به فقر و مبارزه با آن، توسعه پایدار اقتصادی، نظام عادلانه تجارت و جایگزین کردن آن به جای نظام ناعادلانه کنونی که برخی قدرت ها تحمیل می کنند و ضرورت برخی اصلاحات در نظام اقتصادی بررسی می شود.

وی ابراز امیدواری کرد کمیته های کاری تا عصر دوشنبه گزارش های نهایی خود را به رئیس نشست کارشناسان ارشد تحویل دهند تا در اجلاس وزرای امور خارجه ارائه شود.

کد خبر 59239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز