چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومین روز پانزدهمین اجلاس وزرای امورخارجه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در تهران امروز چهارشنبه آغاز به کار کرد

 به گزارش واحد مرکزی خبر، در این نشست که با شعار همبستگی برای صلح، عدالت و دوستی برگزار می‌شود، وزرای امور خارجه و نمایندگان 118 کشور عضو همراه 23 کشور و سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای به عنوان ناظر حضور خواهند یافت.

قرار است امروز در مراسم اختتامیه، بیانیه پانزدهمین اجلاس وزرای خارجه کشورهای غیر متعهد قرائت شود.

در اجلاس تهران بیش از 60 وزیر امور خارجه شرکت کرده‌اند که به گفته کارشناسان حضور این تعداد وزیر در اجلاس غیر متعهدها بی‌سابقه است.

در نخستین روز این اجلاس که با سخنرانی آقای احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان افتتاح شد، تعدادی از وزرای خارجه و نمایندگان کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها سخنرانی کردند و امروز نیز تعداد دیگری از وزرای خارجه و نمایندگان کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها سخنرانی می‌کنند.

همچنین در روز نخست این اجلاس، منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان رئیس پانزدهمین دوره جنبش غیر متعهدها انتخاب شد.

کمیته‌های کاری کارشناسان ارشد پانزدهمین نشست وزرای امور خارجه جنبش غیر متعهدها در روزهای دوشنبه و سه شنبه، گزارش نهایی خود را درباره سند تهران که برنامه اقدام جنبش تا نشست بعدی سران غیر متعهدها در سال 2009 خواهد بود، ارائه کردند.

کد خبر 59397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز