شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرماندار کالیفرنیا، آرنولد شوارتزنگر، جمعه 25 جولای (4 مرداد) قانون جدیدی را امضا کرد که استفاده از چربی‌های مصنوعی ترانس را در رستوران‌ها در سراسر این پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا ممنوع می‌کند.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه مقامات کالیفرنیا - با پیروی از اقدام مشابه در نیویورک که ممنوعیت کلی در مورد فروش همه غذاهای حاوی چربی‌های ترانس را در این ماه اعمال کرد - گفتند این ممنوعیت به مقابله با بیماری‌های قلبی کمک خواهد کرد.[حذف چربی‌های ترانس]

 شوارتزنگر در بیانیه‌ای اعلام کرد: "مصرف چربی‌های ترانس با بیماری‌ عروق کورونر قلب همراهی دارد، و امروز ما قدمی بزرگ به سوی ایجاد آیند‌ه‌ای سالمتر برای کالیفرنیا برمی‌داریم."

بر اساس این قانون، رستوران‌ها تا سال 2010 پیش از آنکه این ممنوعیت در سال 2011 به همه غذاهای پخته‌شده گسترش یابد، باید استفاده از چربی‌های ترانس را کنار بگذارند.

 به گفته سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) چربی‌های ترانس که هنگام افزودن هیدروژن به روغن‌‌های گیاهی برای جامدکردن آنها به وجود می‌آیند، میزان کلسترول "بد" را در خون می‌افزایند و خطر بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند.

نشریه پزشکی نیوانگلند اخیرا نوشت که حذف چربی‌های مصنوعی ترانس از مواد غذایی می‌‌تواند بین 6 تا 19 درصد از میزان حملات قلبی و مرگ‌های ناشی از آنها در هر سال بکاهد

کد خبر 59127

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز