امروزه همراه با افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به مضرات چربی، تلاش برای کاهش میزان چربی در رژیم غذایی روزانه جدی‌تر شده است.

در این بین راهکار‌های ساده‌ای وجود دارد که با پیروی از آنها می‌توان به طور قابل ملاحظه‌ای میزان چربی دریافتی در روز را محدود کرد.

یکی از این راه‌ها که همه آن را می دانند اما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، گریل کردن و بخار‌پز کردن مواد غذایی به جای سرخ کردن آنها در روغن زیاد است.

همچنین می‌توان قبل از پختن گوشت و مرغ، چربی‌ها را به طور کامل از آنها جدا کرد تا چربی وارد غذا نشود.

در صورتی که ناگزیر به استفاده از روغن هستید، برای چرب کردن ته ماهیتابه از یک برس مخصوص استفاده کنید.

اگر هم می خواهید در غذا روغن بریزید به جای اینکه روغن را مستقیما از شیشه داخل غذا بریزید آن را قاشق قاشق به غذا اضافه کنید تا کنترلش از دستتان خارج نشود.

یک نکته جالب این است که افزودن سبزیجات و میوه‌ها به وعده‌های غذایی، تمایل برای استفاده از دسر‌های چرب را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این استفاده از لبنیات کم چرب هم به کاهش میزان چربی در رژیم غذایی روزانه کمک شایانی می‌کند.

کد خبر 58502

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار