همشهری آنلاین: یک مطالعه نشان می‌دهد که صرف یک صبحانه کامل و مملو از کربوهیدارت و پروتئین و پیروی از یک رژیم غذایی کم کربوهیدارت و کم کالری در بقیه روز موجب کاهش وزن و حفظ آن می‌شود

به گزارش  خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، از رویترز هلث، محققان می‌گویند صرف یک صبحانه کامل تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد زیرا خوردن صبحانه باعث کنترل اشتها می‌شود و میل به خوردن شیرینی و نشاسته را بر طرف می‌کند.

به گفته دکتر "دانیل یاکوبوویچ" از "بیمارستان دو کیلنیکا" در کاراکاس واقع در ونزوئلا، این رژیم غذایی سالمتر از رژیم های غذایی کم کربوهیدارت است زیرا خوردن صبحانه امکان دریافت الیاف و میوهای ویتامین دار بیشتری را برای بدن فراهم می کند.

وی در نشست سالانه "انجمن غدد درون ریز" در "سانفرانسیسکو" گفت این رژیم غذایی را به مدت بیش از 15 سال با موفقیت بر روی بیمارانش آزموده است.

یاکوبوویچ در یک بیانیه کتبی که انجمن غدد درون ریز منتشر کرد اعلام نمود بیشتر مطالعاتی که برای کاهش وزن انجام شده اند نشان داده اند که رژیم های غذایی که کربوهیدرات بسیار کمی دارند روش خوبی برای کاهش وزن نیستند.

وی افزود، این رژیم های غذایی میل شخص را برای خوردن کربوهیدارت افزایش می دهند و سوخت و ساز بدن را کند می کنند.در نتیجه پس از یک دوره کوتاه کاهش وزن، چاقی به سرعت بازمی گردد.

یاکوبوویچ و همکارانش از دانشگاه ویرجینیا در ریچموند رژیم غذایی شامل صبحانه کامل مملو از کربوهیدارت و پروتئین را با رژیم غذایی کم کربو هیدارت در 94 زن چاق که زندگی کم تحرکی داشتند مقایسه کردند.

هر دو رژیم غذایی کم چرب و کم کالری بودند، اما از نظر محتوی کربوهیدارت متفاوت بودند.
در این مطالعه دیده شد افرادی که صبحانه کامل می خوردند بیش از 21 درصد از وزن خود را از دست دادند، اما گروه کم کربوهیدارت تنها 5/4 درصد کاهش وزن داشتند.

همچنین به گفته یاکوبوویچ زنانی که صبحانه کامل می خوردند نسبت به زنانی که رژیم غذایی کم کربوهیدارت داشتند کمتر احساس گرسنگی بخصوص برای نهار می کردند و میل کمتری به خوردن کربوهیدارت داشتند. 

کد خبر 55772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار