سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۴

آنچه در پی می‌خوانید نکاتی است که اغلب کارشناسان تغذیه برای حفظ سلامتی و تناسب اندام آنها را توصیه می‌کنند:

- برای کاهش ۴.۵ کیلو گرم وزن در طول یک سال، باید روزانه ۱۰۰ کالری از انرژی دریافتی ازطریق غذا‌ها را کم کرد. کاهش بیشتر به افزایش گرسنگی و پایین آمدن قدرت و توان بدن می‌انجامد و اشتها را به سوی غذا‌های پرکالری‌تر سوق می‌دهد.

- از صبحانه فرار نکنید. در فاصله ۲ ساعت پس از بیدار شدن از خواب صبحانه بخورید.

- بیش از آنچه اشتها دارید صبحانه بخورید و مقداری از کالری شام را با وعده صبحانه، جایگزین کنید.

- اجازه ندهید خیلی گرسنه بمانید. دست‌کم هر ۴ ساعت یک بار چیزی بخورید و وعده‌های غذایی خود را تقسیم کنید.

- در هر وعده غذایی دست کم ۳ عضو از هرم غذایی شامل گروه نان، گروه سبزی‌ها، گروه میوه‌ها، گروه گوشت و گروه لبنیات را مصرف کنید.

- وزن خود را به تدریج کاهش دهید، زیرا در صورت کاهش وزن سریع احتمال بازگشت آن وجود دارد.

- کالری‌های مایع در افزایش وزن تاثیر بسزایی دارند. نوشیدن آب گازدار، آبمیوه‌های مصنوعی حاوی قند ونوشیدنی‌های ورزشی پر کالری را محدود کنید.

- از الگوی«نزدیک به زمین غذا خوردن» پیروی کنید. به این معنی که آن چیزی را بخورید که به طور طبیعی از زمین می‌روید(مانند سبزیجات و میوه‌ها) و مصرف غذا‌های فراوری شده را به کمترین میزان برسانید.

- اگر جزو کسانی هستید که غذای آماده (فست‌فود) می‌خورید تا آنجا که می‌توانید غذای سرخ شده سفارش ندهید.

- از پر خوری حین و پس از ورزش کردن خودداری کنید.

کد خبر 52517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار