همشهری آنلاین: نگهداشتن یادداشت روزانه غذا - توصیف مشروح آنچه خورده‌اید و نوشیده‌اید و میزان کالری این مواد- ابزاری قدرتمند باری کمک به افراد برای کاهش وزن است.

به گزارش خبرگزاری رویترز در بررسی پژوهشگران آمریکایی بر روی 1685 مرد وزن میانسال در طول شش  ماه  نشان داده شد که آنهایی که تقریبا هر روز چنین یادداشت روزانه‌ای نگاه می‌دارند، تقریبا دوبرابر افرادی که این کار را نمی‌کنند، وزن کم می‌کنند.

این یافته‌ها تاییدکننده پژوهش‌های قبلی است که ارزش نگهداشتن یادداشت روزانه را در کمک به کاهش وزن یادآور شده بودند.

ویکتور استیونس از مرکز پژوهش بهداشتی کیزر پرمننت در پورتلند در این باره می‌گوید: "برای افرادی که قصد کم‌کردن وزن دارند، تنها نوشتن هر چیزی که می‌خورند، تکنیک بسیار قدرتمندی برای کاهش وزن است."

استیونس که سرپرست این تحقیق بوده است که نتایج آن در American Journal of Preventive Medicine منتشر شده است، می‌‌‌افزاید:‌"این شیوه به افراد کمک می‌کند تا دریابند که مه کالری‌های اضافی دریافتی‌شان از کجا می‌آید، و بعد طرح‌های اختصاصی تری برای پرداختن به این وضعیت به کار ببندند."

به گفته استیونس این تکنیک به افرادی که رژیم می‌گیرند، نیز کمک می‌کند که حساب چیزهایی را که می‌خورند، در دست داشته باشند.

دکتر کیت بچمن کارشناس دیگر مرکز کیزر پرمننت در این باره می‌گوید: "برای نگهداشتن یادداشت روزانه غذا نیازی به فرم مشخصی وجود ندارد. تنها کافی است که روی یک برگه چیزهایی را که می‌خورید بنویسید،‌ یا اجزای هر وعده غذایی‌تان را به خودتان ای‌میل کنید یا به صورت پیام‌ متنی به تلفن خودتان بفرستید."

کد خبر 57482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان