برای آن دسته از افرادی که از رژیم‌های غذایی برای حفظ سلامتی و تناسب اندام استفاده می کنند، رفتن به رستوران‌هایی که در آن انواع غذا‌های غیر رژیمی سرو می‌شود دشوار است

اما می‌توان با به کار گیری روش‌های ساده همراه با دیگر اعضای خانواده به رستوران رفت و از غذا خوردن لذت برد. در واقع رفتن به رستوران به این معنی نیست که تا می‌توانیم، غذا بخوریم.

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند افراد رژیمی سفارش غذا در رستوران را به غذا‌های سرخ نشده محدود کرده و در صورتی که پرس غذا خیلی بزرگ است از همان آغاز آن را نصف کنند. همچنین می‌توان از پیشخدمت در خواست کرد که سبد نان را از روی میز بردارد، زیرا هر برش متوسط نان 100 کالری انرژی اضافه به شما می‌دهد.

علاوه بر این می‌توان به جای سفارش دادن نوشابه‌های پر از کالری و قند تنها به یک آب معدنی ساده یا در صورت امکان آبمیوه طبیعی اکتفا کرد.

در اغلب رستوران‌ها برای دورچین غذا از سیب زمینی سرخ کرده استفاده می‌شوداما می‌توان در سفارش غذایی تاکید کرد تنها سبزیجات بخارپز یا پخته کنار غذا قرار گیرد.

علاوه بر این فراموش نکنید که سالاد را بدون سس سفارش دهید و به جای سس‌های چرب از سرکه، آبلیمو یا روغن زیتون استفاده کنید.

کد خبر 53502

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان