مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری ازجمله روحانیونی است که به‌دلیل فعالیت‌های فرهنگی و نگاه خاص خود به مسائل اجتماعی و مذهبی مورد توجه قرار گرفته است و در سال‌های اخیر در کنار انتشار ماهنامه خیمه، حضور پررنگی در شبکه‌های اجتماعی دارد.

زائری

زائری در دهه 70 به واسطه مدیریتش بر خانه روزنامه‌نگاران جوان شناخته می‌شد و اکنون بسیاری او را با تفسیر متفاوتش از حجاب، مذهب و البته توییت‌ها و نظرسنجی‌های اینستاگرامی‌اش می‌شناسند. زائری در نهمین روز فروردین، همزمان با نیمه شعبان به مخاطبان روزنامه همشهری پیشنهاد داد تا  کتاب «خورشید مغرب»، اثر خواندنی و مهم استاد فرزانه محمدرضا حکیمی  را مطالعه کنند؛ چرا که  این روز فرصتی است تا بیشتر و بهتر به موضوع مهدویت و امام‌موعود توجه کنیم و فارغ از واکنش‌های دفعی و اظهارنظرهای احساسی دانش و معرفت علمی خود را در این حوزه افزایش دهیم.
 

موضوع فکر کردن

گمان می‌کنم که همه ما باید بیاموزیم و به این فکر کنیم که به جای حسرت گذشته‌ای که دیگر نیست و رؤیاپردازی یا نگرانی برای آینده‌ای که باز هم نیست، کمی به فکر قدرشناسی فرصتی که الان «هست» باشیم! دلیل این صحبت من هم کلام امیر مومنان است، ایشان می‌فرمایند: آنچه گذشته، دیگر «نیست» و آنچه هنوز نیامده نیز «نیست» پس برخیز و تنها فرصت اندک «هست» را میان این دو «نیست» قدر بدان.
 

کتاب

کتاب «ادیان در خدمت انسان» یکی از بهترین و خواندنی‌ترین آثار امام‌موسی صدر است چون فهم کاملا متفاوتی از زندگی و انسان و دین به خواننده می‌دهد.
 

گردش مجازی

به لبنان سفر کنیم؛ جایی در روستاهای جنوب لبنان، آنجا که پیش‌رو دشت‌های سبز است و آن سوی چشم‌انداز دریای مدیترانه تا افق کشیده می‌شود.

بازی

هیچ تفریحی برای من شیرین‌تر از انس با کتاب نیست و راستی «بهتر ز کتابخانه جایی نبود» آن‌قدر که می‌گویم «مهل به روز وفاتم به خاک بسپارند/ مرا به مکتبه بر» پیش آن کتاب انداز!

فیلم

فیلم «خانه خلوت» را پیشنهاد می‌کنم. خودم با دیدن این فیلم حال خوبی پیدا می‌کنم. از بین فیلم‌های مستند هم دلم می‌خواهد که بارها و بارها مستند «زمین شاهکار ماندگار» بی‌بی‌سی را ببینم. چند تا فیلم مستند دیگر هم به ذهنم می‌آید که پسندیده‌ام؛ یکی «در جست‌وجوی فریده» که ایرانی است، دیگری «در جست‌وجوی ویویان مایر» که آمریکایی است و مستند «کرار» که درباره یکی از شهدای لبنانی ساخته شده است.
 

گذراندن تعطیلات در نوروز کرونازده

سفری به سرزمین سرسبز سیمای مادرها و دشت پرطراوت چهره پدرها را پیشنهاد می‌کنم. نشستن کنار چروک‌های کنار لب‌هایشان و دست و روشستن در چشمه زلال دیدگانشان و لختی آرمیدن بر تپه گونه‌هایشان بی‌شک سفری است که سوغات آرامش و امنیت به همراه خواهد داشت.

موسیقی

معمولا من موسیقی بی‌کلام یا کارهای کلاسیک گوش می‌کنم. اگر بخواهم موسیقی سنتی گوش کنم بهتر از کارهای مرحوم استاد شجریان سراغ ندارم ولی در موسیقی پاپ خیلی گزینه‌های بیشتری به‌نظرم می‌رسد و سلیقه‌ام در بازه‌ای از محسن چاوشی تا فریدون آسرایی متنوع است. موسیقی کلاسیک را پیشنهاد می‌کنم چون به‌نظرم، گوش‌دادن به موسیقی‌ خوب، آن چیزی است که می‌تواند حال ما را برای گذراندن بقیه وقت‌مان خوش کند.
 

هدیه چه بدهیم؟

تنها دلخوشی و بهترین هدیه صداقت است؛ همین که بدانیم هنوز کسی هست که صاف و صادق، واقعا خودش باشد. من همیشه دلم به صداقت خوش می‌شود، اگر همه دنیا هم تلخی و ناراستی بشود و اگر تمام زندگی را هم سیاهی و تباهی بگیرد، کافی است یک نفر باشد که بدانی با تو راست می‌گوید و بتوانی بذرهای مهربانی را در باغچه دلش شفاف ببینی.

کد خبر 590929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha