رضا بهبودی را می‌توان به بازی‌اش در نقشِ مهدی بازرگانِ سریال «روزگار قریب» شناخت، یا به نقش‌آفرینی‌های درخشانش در «عصبانی‌ نیستم»، «طبقه حساس»، «لانتوری» و...، یا حضور پررنگ و تکرارش روی صحنه، در نمایش‌هایی چون «سنگ‌ها در جیب‌هایش» پارسا پیروزفر، «باغ آلبالو» حسن معجونی، «ایوانف» امیررضا کوهستانی و ...

«جشن سالگرد»  روخـوانی كنیم

به گزارش همشهری آنلاین  11 فروردین، روز تولد فیتز جرالد، است؛ همان ادیبی که خیام را به غرب شناساند. با توجه به علاقه رضا بهبودی به محمدرضا شجریان، پیشنهاد امروز می‌تواند گوش کردن به آلبوم «رباعیات خیام» با صدای استاد شجریان باشد. او با این پیشنهادها خواسته لحظه‌ای، دقیقه‌ای و ساعتی، حال خوب، از دستاوردها و شکارهای فرهنگی‌اش، را با شما تقسیم کند.

کتاب

«مردی هست که عادت دارد با چتر بکوبد تو سرم» فرناندو سورنتینو. داستان‌های بامزه سورنتینو حال و هوای خواننده‌ کتاب را عوض می‌کند. به تازگی نیز مجموعه داستان او را با همکاری نشر چشمه خوانده، و راهی بازار خواهیم کرد. سورنتینو در این مجموعه داستان‌ها، نکته‌سنجی‌هایی کرده که به واسطه آن می‌توان سرگرم شد، خندید و به نکاتی از زندگی و اجتماع پی‌برد. او را کافکای شوخ می‌دانند. احتمالا این کتاب به شکل صوتی تا نوروز 1400منتشر می‌شود.

موسیقی

استاد محمدرضا شجریان. همه نوع موسیقی را بشنوید. گوش، دریافت و فهم ما با موسیقی‌های مختلف بهتر ساخته و پرداخته می‌شود. به همین‌خاطر هم موسیقی سنتی، هم کلاسیک غربی، و هم آلترناتیو گوش می‌کنم اما به‌نظرم هر چه زودتر باید با موسیقی اصیل خودمان آشتی کنیم و آوازهای استاد شجریان که همیشه گوش کردنی است، بشنویم.

بازی

نمایشنامه‌خوانی و بازیگری. اگر خانواده‌ها نقش‌های یک نمایشنامه‌ تک‌پرده‌ را میان خود تقسیم کنند و هر کدام یک نقش را روخوانی کند، بازی دلچسبی خواهد شد. در این کار بچه‌ها را هم بازی دهید. خواندن و بازی نمایشنامه‌ها را می‌توان جدی گرفت، چون بعد از چندبار خواندن نمایشنامه شما ممکن است، علاقه‌مند شوید که حین خواند تحرک داشته باشید یا لحن‌گردانی ‌کنید. برای این کار نمایشنامه‌های کوتاه چخوف مانند «خواستگاری»، «خرس»، «جشن سالگرد» و... را بخوانند. یا حتی می‌توانید نمایشنامه‌هایی با ترجمه حسین فدایی‌حسین را خریداری کرده و با بچه‌ها تئاتر بازی کنید.

گردش مجازی

تئاتر آنلاین. سال گذشته از خانه فریدا کالو دیدن کردم و برایم جالب بود. اما تئاتر آنلاین تماشا کنید. در سال گذشته از این نوع تئاترها  دیدن کردم. حتی می‌توانید نمایش‌های ضبط شده را تماشا کنید.

فیلم

۵۰ تا قرار اول(50First Dates)  این فیلم با بازی و تهیه‌کنندگی آدام سندلر، داستان مردی است که عمیقا عاشق دختری شده که دچار فراموشی است و او سعی می‌کند عشقش را به دختر ثابت کند. فیلم مفرح، بامزه و بسیار نکته‌سنجانه‌ای است؛ فیلمی که حتما از تماشای آن لذت خواهید برد.

فعالیت اجتماعی

سر زدن به خیریه‌ها. البته این یک پیشنهاد است که خودم چندان دلش را ندارم. این پیشنهاد برای آن دسته است که دل بزرگی دارند.‌ ای‌کاش با جعبه‌ای شیرینی سراغ این آدم‌ها در خانه سالمندان و مراکز معلولان و بهزیستی بروند!

موضوع فکر کردن

مشکل اصلی زندگی‌مان را در قالب یک سؤال مطرح کنیم. هر فردی شاید لازم باشد این سؤال را برای خود مطرح کند که در چه وضعیتی قرار گرفته و با چه مصایبی روبه‌رو است. بعد به این فکر کنیم در راستای مشکلی که با آن درگیر هستیم چه منابعی وجود دارد که بتواند کمک‌مان کند تا بهتر با مشکل‌مان روبه‌رو شویم. به‌نظرم مسئله اصلی همه ما این است که به راه برون‌رفت از مشکل‌ فکر نمی‌کنیم و در آن معضل غرق شده و خود را با آن درگیر می‌کنیم. گاهی ما سال‌ها با افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، اما کمتر به فکر خروج از این وضعیت هستیم. به‌نظرم گاهی رجوع به یک مشاور، خواندن چند کتاب و حتی شنیدن یک پادکست در راستای حل مشکل‌مان می‌تواند ما را از وضعیتی که در آن گیر افتاده‌ایم خارج کند.

هدیه چه بدهیم؟

کتاب و محصولات فرهنگی. از آنجا که چیزی غیر از این بلد نیستم، کتاب، سی‌دی موسیقی و تئاتر هدیه می‌کنم.

کد خبر 590641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha