در روز یازدهم فروردین چه بخوانیم، چه گوش بدهیم و چه کارهایی نکنیم؟

بسته 11 فروردين

هدیه، اینگونه به همسرتان عیدی ندهید

عیدی دادن به همسر یا نامزدتان هم واجب است هم ضروری. برای تحکیم روابط خیلی مؤثر است.امتحان کنید اما خیلی مراقب باشید. امروز پیشنهاد می‌کنیم چه چیزهایی را عیدی ندهید. هرگز به همسرتان وسایل خانه و آشپزخانه عیدی ندهید، حتما اوضاع را خراب می‌کنید. اگر از سایز نامزدتان مطلع نیستید هدیه‌ای نخرید که نیاز به سایز داشته باشد. کفش نخرید. چون یکی از گزینه‌هایی است که نیاز به سایز پا دارد. زیورآلات بدلی نخرید.

همچنین لباس‌های معمولی و خیلی ارزان را از انتخاب‌هایتان حذف کنید. ولی چه زمانی می‌توانید زیورآلات بدلی بخرید؟ زمانی زیورآلات بدلی بخرید که بدون دلیل و مناسبتی می‌خواهید به همسرتان بگویید او را دوست دارید. ساعت گزینه خوبی است ولی برای روابط صمیمی و عاشقانه زیاد مناسب نیست.

همچنین برای یک رابطه رمانتیک کتاب نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد ولی برای سایر موارد خوب است.

تقویم، فرصتی برای حضور مجازی در برج مشهور

 پیشنهادهایی برای 11 فروردین | مسی و نیمار علیه پایان تعطیلات

بدون حضور محدودیت‌های سفر و بدون وجود ترس جهانی از کرونا هم شاید نشود برج ایفل پاریس را به این زودی‌ها از نزدیک دید. دست‌کم همه شاید امکان دیدن این برج تاریخی را نداشته باشند. اما امروز به مناسبت سالگرد افتتاح رسمی برج ایفل در سال ۱۸۸۹می‌توانید بدون هزینه و ترس بیماری، سری به این برج زیبا در قلب شهر پاریس بزنید. سرراست‌ترین راه برای رسیدن به برج ایفل از تهران، ‌اپلیکیشن زمین گوگل است. کافی است نام برج را در اپلیکیشن جست‌وجو کنید تا در برابر چشمانتان ظاهر شود.

اما جز اپلیکیشن زمین که معمولا عکس‌های آن قدیمی هستند، تورهای مجازی زیادی هم در فضای اینترنت وجود دارند که تصاویری سه‌بعدی از این برج و محوطه‌های اطراف آن را نشان‌تان می‌دهند و اگر نمایشگر بزرگی داشته‌ باشید، حس حضور در محوطه برج را لمس خواهید کرد. youvisit.com یکی از وب‌سایت‌هایی است امکان مشاهده سه‌بعدی ایفل را برای کاربران فراهم کرده است اما کمی بگردید، ‌حتما گزینه‌های جذاب‌تر دیگری هم پیدا خواهید کرد.

فضای مجازی، پیشنهادی برای سفر مجازی

تور مجازی مادام توسو

 پیشنهادهایی برای 11 فروردین | مسی و نیمار علیه پایان تعطیلات

قدم زدم در میان مجسمه‌های مومی شبیه‌سازی شده از روی چهره‌های مشهور جهان، هیجان همزمان با ترسی زیرپوستی دارد. دقیقا منظورم موزه مشهور مادام‌توسو است. شعبه‌های مختلفی از این موزه در شهرهای مختلف جهان وجود دارد و ورود به این موزه‌ها، معمولا هزینه قابل‌توجهی دارد اما بار دیگر تکنولوژی به کمک علاقه‌مندان به ماجراجویی و گردشگری آمده است. موزه مادام‌توسو در سیدنی استرالیا در وب‌سایت خود این امکان را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است تا به‌صورت مجازی در راهروهای این موزه در میان مجسمه‌های مومی شبیه به شخصیت‌های واقعی و مشهور قدم بزنند، به آنها نزدیک شوند و جزئیات دقیق آنها را تماشا کنند. اگر می‌خواهید فراموش کنید که تنها ۲روز دیگر به پایان تعطیلات‌تان باقی مانده، در اینترنت madame tussauds را در کنار نام شهر سیدنی جست‌وجو کنید تا وارد سایت این موزه شوید. به راحتی می‌توانید مسیرتان را به‌سوی تور مجازی این موزه پیداکنید و از مجسمه‌های در حد زنده  واقعی موزه بازدید کنید و برای ساعاتی فراموش کنید که امروز ۱۱فروردین است.

بازی، بازگشت با بچه‌ها به دوران کودکی

 پیشنهادهایی برای 11 فروردین | مسی و نیمار علیه پایان تعطیلات

هیچ اتفاقی به اندازه دیدن هیجان‌زدگی بچه‌ها جذاب نیست. بچه‌ها چون هنوز مثل بزرگ‌ترها سفت و سخت نشده‌اند، از اتفاق‌های خیلی کوچک هم شگفت‌زده می‌شوند. به کارتون‌های قدیمی، آنها که زمانی برای هفته‌ای یک‌بار دیدن‌شان انتظار می‌کشیدیم فکر کنید. نه آنها که بی‌نهایت بار از تلویزیون پخش شدند و هنوز هم گاهی در شبکه‌های مختلف دیده می‌شوند، آنهایی که خاص بودند و همان قدیم‌ها هم به ندرت پخش می‌شدند. گزینه‌هایی که می‌توانید آنها را در سایت‌های ارائه ویدئو پیدا کنید.«واتو واتو»، «سایمون در سرزمین گچ‌های نقاشی»، «مداد جادو» و... هیچ دیده‌اید بچه‌ها از دیدن کارتون‌هایی که زمانی پدرها و مادرهایشان تماشا می‌کردند به چه هیجانی می‌رسند؟ امتحان کنید.

فوتبال، مسی و نیمار علیه پایان تعطیلات

 پیشنهادهایی برای 11 فروردین | مسی و نیمار علیه پایان تعطیلات

هیچ‌چیز وجود ندارد – یا دست‌کم چیزهای کمی وجود دارند – که مثل یک مسابقه جذاب فوتبال، بتوانند فکر ترسناک نزدیک شدن به پایان تعطیلات را از ذهن آدم دور کنند. دست‌کم برای شیفته‌های فوتبال، این امکان به‌مدت ۹۰دقیقه پیش می‌آید که به چنین موضوع‌های ترسناکی اصلا فکر نکنند. شب گذشته رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی فوتبال در آمریکای‌جنوبی وارد دور ششم شد و قرار است بامداد امروز (حوالی ساعت چهارونیم) برزیل و آرژانتین با هم بازی کنند. این بازی یکی از کلاسیک‌های تاریخ فوتبال محسوب می‌شود، از طرفی نیمار و مسی هم قرار است مهارت‌هایشان را به رخ هم بکشند و البته دو تیم رقابتی نزدیک در صدر جدول این دوره از بازی‌ها هم دارند. کدام‌یک زودتر به جام‌جهانی قطر می‌رسد: نیمار یا مسی؟ و سؤال‌های دیگری از این دست که امشب می‌توانیم به جای پایان تعطیلات، ذهن‌مان را به آنها مشغول کنیم. دست‌کم برای ۹۰دقیقه.

گزینه‌ای برای نصب در پایان تعطیلات، کاهش وزن مجازی

 پیشنهادهایی برای 11 فروردین | مسی و نیمار علیه پایان تعطیلات

هم‌اکنون جامعه به سمتی می‌رود که کم‌کم هر جا بروید، بعید است حرفی درباره چاقی و اضافه وزن نشنوید یا مصداقش را نبینید. حتی سال‌های گذشته در بزرگراه‌های معروف پایتخت ایران بنری بزرگ (در حدی که به چشم همه بیاید) نصب شده بود که اینطور اطلاع‌رسانی می‌کرد: «نیمی از جمعیت ایران اضافه وزن دارند». پس پیشنهاد اپلیکیشن امروز: Lose it!

این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند برای خود وزنی به‌عنوان هدف مشخص در نظر بگیرید؛ مثلا رسیدن به ۶۰کیلوگرم به‌عنوان هدف شما تعیین می‌شود و به نرم‌افزار تناسب اندام اطلاع می‌دهد که دلتان می‌خواهد هر هفته به فرض، ۲کیلو کاهش وزن داشته باشید و... Lose it! برای رسیدن به تناسب‌اندام به شما کمک می‌کند. برای کسب روحیه و ایجاد رقابت، می‌توانید آشنایانی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند هم به فهرست دوستان‌تان اضافه و روند کاهش یا افزایش وزن‌تان را مقایسه کنید. دانلود این اپلیکیشن رایگان است.

مرتب کردن اطلاعات شخصی در گوشی و...

روزهای عادی سال به حدی شلوغ هستند که آدم گاهی به کارهای واجبش هم نمی‌رسد، چه برسد به خالی کردن گوشی و تبلت و... از اطلاعات و فایل‌های سوخته. نتیجه‌اش پر شدن حافظه گوشی، نماندن حتی یک جای خالی روی دسکتاپ و... است. با این وضعیت اگر سال جدید را شروع کنیم، بدون تردید خیلی زود به سرگیجه برای یافتن اطلاعات دچار می‌شویم. حالا که تعطلات نوروز رو به پایان است، می‌توانیم سراغ گوشی، تبلت و... برویم و آنها را برای شروع سال جدید سبک و خلوت کنیم؛ آماده برای ۱۴۰۰.

خواندن یادداشت‌هایی شبیه به داستان، پرده‌خوانی با حضور آقای کوندرا

 پیشنهادهایی برای 11 فروردین | مسی و نیمار علیه پایان تعطیلات

«پرده» نام کتابی است که میلان کوندرا (داستان‌نویس مشهور اهل کشور چک) آن را نوشته است. البته این پرده هیچ داستانی ندارد، چون فقط درباره «داستان» است. این کتاب مجموعه‌ای است از یادداشت‌ها و مقاله‌های میلان کوندرا درباره داستان، شخصیت‌های ادبی و داستان‌نویسی. با این حال، پرده از معدود فرصت‌هایی است که در آن می‌توانید یادداشت‌های ادبی را طوری بخوانید که انگار مشغول خواندن داستان هستید! پرده را کتایون شهپرراد و آذین حسین‌زاده به فارسی برگردانده‌اند و بسیار خوب هم این کار را انجام داده‌اند.

بررسی وضعیت جوی در بعضی شهرها

آفتاب زیر ابرها

 پیشنهادهایی برای 11 فروردین | مسی و نیمار علیه پایان تعطیلات

پیشنهادی برای تجربه سفری یک‌روزه

 پیشنهادهایی برای 11 فروردین | مسی و نیمار علیه پایان تعطیلات

بعضی‌ها در هر محدودیتی، با هر وسیله‌ای و از هر راهی که بشود، سفرشان را می‌روند ولی توصیه کارشناسان سلامت این است که همچنان مراعات کنیم و برای پیشگیری از شیوع دوباره ویروس کووید-۱۹کمتر به سفر برویم. در این شرایط، گزینه‌های باقی‌مانده برای سفر بسیار محدود می‌شوند و در واقع بهتر است تنها روی سفرهای کوتاه و یک‌روزه حساب کنیم. بدون خارج شدن از محدوده شهر هم می‌توانیم مثلا به کوه برسیم. دست‌کم در شهرهایی که محیط کوهستانی دارند، این امکان فراهم است که بار دیگر معجزه کوه را تجربه کنیم. کوهنوردهای حرفه‌ای می‌گویند دلیل اعتیادشان به کوه، در اصل همین است که میان صخره‌ها و در ارتفاع، احساس بهتری پیدا می‌کنند. تأثیر کوه بر آرامش روان انکارشدنی نیست. سفر کوتاه به کوه، پیشنهاد تفریح امروز است.

کد خبر 590628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha