کار سختی است که با علیرضا آرا گپ بزنید و از او انرژی مثبت دریافت نکنید. ‌زاده سیزدهم دی‌ماه سال۵۴ است. نامش به تئاتر گره خورده اما در سال‌های اخیر در سریال‌هایی مثل «پشت بام تهران»، «زیر پای مادر»، «عقیق»، «دلدار»، «از سرنوشت»، «دوپینگ»، «زمین گرم» و... نقش‌آفرینی کرده.

چشم‌هایمان  را  میزبان زیبایی كنيم

علیرضا آرا  در روز هفتم فروردین‌ماه، روز جهانی تئاتر، به ما پیشنهاد می‌دهد که فیلم تئاتر «مضحکه‌ای شبیه قتل» که نویسنده و کارگردان آن حسین کیانی است را - از پلتفرم‌های آنلاین- دریافت کرده و ببینیم. علیرضا آرا، شهرام حقیقت‌دوست، ‌رؤیا میرعلمی، الهام پاوه‌نژاد و مسعود میرطاهری در این تئاتر که ۱۰۰شب و در ۲سالن مختلف، اجرا رفته، حضور دارند.

موضوع فکر کردن

به این فکر کنید که زمین ما یکی از میلیاردها سیاره کهکشان راه‌شیری است و کهکشان راه‌شیری ما خودش یکی از میلیاردها کهکشان جهان هستی است و تازه شاید جهان ما یکی از میلیاردها جهان موجود باشد و الی آخر! کهکشان‌های بسیاری وجود دارند که بشر هنوز آنها را ندیده است، چرا که آنقدر از ما دورند که از زمان پیدایش جهان هنوز زمان کافی برای رسیدن نور آنها به ما وجود نداشته‌است! حالا فکر کنید در چنین هستی و خلقت عجیب و بی‌نهایتی ما دنبال چه هستیم و چه می‌گوییم!؟ با که دشمنی داریم و با که قهر می‌کنیم؟ پول، ثروت، کینه، جنگ، دشمنی، حرص، غم و طمع خنده‌دار نیست!؟

کتاب

همه ما خاطرات شیرینی داریم از روزگارانی که زندگی ساده‌تر و لطیف‌تر بود. مرور خاطرات شیرین گذشته می‌تواند چراغ امید را در دلمان روشن و پر فروغ نگاه دارد. پس اگر با من موافقید دوباره «دزیره» بخوانید، «بر باد رفته» یا «بلندی‌های بادگیر» را در فهرست کتابخوانی‌تان قراردهید. بروید سراغ «غرور و تعصب» و ده‌ها رمان خاطره‌انگیز دیگر؛ دوباره با آنها عاشقی کنید.

گردش مجازی

تا پیش از این، در بیشتر نقاط دنیا مردم به راحتی می‌توانستند برای سفر کردن و گشت وگذار به نقاط مختلف جهان برنامه‌ریزی کنند و از آن لذت ببرند. در ایران اما شرایط سخت اقتصادی، تورم مهارگسیخته، افزایش نرخ ارز و موانع اساسی مجوز ورود به بسیاری از کشورهای دیگر، ما را همیشه از گردش و سفر باز داشته‌است. حالا اما که با آمدن کرونا، استانداردهای سفر برای مردم کشور ما و دیگر مردم دنیا بسیار به هم نزدیک شده، فرصت خوبی است تا مثل همه مردم دنیا بنشینیم پای فضای مجازی و با عکس و فیلم و کمی خیال به نقاط جذاب کشور خودمان یا هرجای دیگر دنیا که خواستیم سفر کنیم؛ به موزه‌ها، گالری‌ها، طبیعت زیبا، شهرهای مهم دنیا و هر جا که خواستیم. به همه جا سر بزنید. پاریس و توکیو و سیدنی همان قیمت تمام می‌شود که اصفهان و آبادان و چالوس!

بازی

در دوره‌ای که به‌دلیل رعایت نکات بهداشتی نمی‌شود و نباید دور هم جمع شویم شاید بهترین فرصت باشد برای یافتن بازی‌هایی که در گروه‌های مجازی و از دور می‌توان انجام داد. پیچیده‌اش نکنیم! بازی‌های ساده، معما بازی. بگردید معماهای بکر پیدا کنید و با دوستان خود ساعت‌ها در گروه سرگرم شوید. یا اصلا خودتان معما طرح کنید و دوستانتان را به حل آنها تشویق کنید.

فیلم

اگر عاشق زندگی هستید، اگر راجع به جهان رازآلود پس از مرگ خیالبافی می‌کنید، اگر می‌خواهید باورتان به اینکه باید از لحظه‌لحظه زندگی لذت برد، پیشنهاد می‌کنم انیمیشن بی‌نظیر و جذاب و استثنایی روح (The soul) را ببینید و کیف کنید. به مغزتان استراحت بدهید، فیلم‌های ترسناک، هیجان‌انگیز، خشن، اکشن و تلخ را فعلا کنار بگذارید.

موسیقی

فراموش نکنید به گوش‌های خود احترام بگذارید. هر صدای گوشخراش و هر شعر و ترانه سرهم‌بندی شده‌ای ارزش گوش‌کردن ندارد. راستش پیشنهاد خاصی برای شما ندارم و همینطور که مشغول گوش دادن به قطعات جذاب آلبوم «حریق خزان» علیرضا قربانی عزیز هستم شما را به خدای بزرگ می‌سپارم و آرزو می‌کنم قرنطینه را تاب بیاوریم.

فعالیت اجتماعی

هر کاری از دست‌تان برمی‌آید برای آسایش اجتماع و دنیای پیرامون‌تان دریغ نکنید. ۳چیز را پیشنهاد می‌کنم؛ در حد توان و وسع‌مان با همسایه‌های اطراف خانه یا محل کار سطلی رنگ بخریم، یک روز تعطیل درهای ورودی ساختمان، مغازه و یا دیوارهای کثیف کوچه و محله‌مان یا ستون‌های چرک و جدول‌های باغچه کوچه و خیابان جلوی خانه‌مان را رنگ و تمیز کنیم. هر کاری کنیم تا چشم‌هایمان میزبان زیبایی و تمیزی باشند. پیشنهاد دوم‌ام این است که نهال بکاریم؛ درخت و گل و چمن و شمشاد بکاریم؛ هرجا که می‌شود و هر جا که خاکی بی‌گیاه مانده است. پیشنهاد سوم‌ام اما شاید بماند برای روزهای پس از کرونا؛ ‌ تا می‌توانیم زباله از رخسار طبیعت بیچاره‌مان جمع کنیم. این پلاستیک‌های لعنتی چه به روزمان آورده اند... کاش بشود...

هدیه چه بدهیم؟

به دوستمان صداقت و عشق هدیه دهیم. به من اگر سنگ بیابان هم هدیه می‌دهید با لبخندی واقعی و با عشق هدیه دهید. البته حالا که خوب فکر می‌کنم می‌بینم برای هدیه «واکسن» هم دوست دارم! حتی اگر بی‌لبخند و عشق به من کادو دهید!

کد خبر 590665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha