در روز ششم فروردین چه بخوانیم، چه گوش بدهیم و چه کارهایی نکنیم.

قايق‌سواری در خيابان‌های ونيز

سفر: گردشگری آنلاین در ۵۶ کشور جهان

بسته ششم فروردین | آنلاین بکوبید از نو بسازید

امروز که درحدود یک هفته از آغاز تعطیلات گذشته، لم‌دادن در گوشه‌ای از اتاق و برنامه‌ریزی برای سفرهای آینده، چه عملی باشد و چه نباشد، می‌تواند لذتی غیرقابل توصیف داشته باشد. شاید در شرایط کنونی که کرونا و بحران اقتصادی زندگی‌هایمان را مختل ساخته، برنامه‌ریزی برای سفری خارجی برایتان دور از ذهن باشد و بیشتر بر سفرهای داخلی متمرکز باشید. اما تا زمانی که بتوان با خیال راحت برای سفری خارج از کشور برنامه‌ریزی کرد، می‌توان در فضای مجازی از اماکن دیدنی جهان بازدید کرد. علاوه‌بر اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی که نماهایی سه‌بعدی از اماکن دیدنی جهان در اختیارتان قرار می‌دهند، وب‌سایتی مانند
 Skylinewebcams تصاویری زنده از اماکنی که به‌عنوان میراث جهانی در یونسکو ضبط شده‌اند یا اماکن تاریخی و دیدنی مشهور جهان را در برابر چشمانتان زنده می‌کند. در این وب‌سایت تصاویر دوربین‌های مداربسته خیابان‌ها، هتل‌ها، میادین یا چهارراه‌ها را که روی اماکن دیدنی تنظیم شده‌اند، از ۵۶ کشور مختلف در پنج قاره جهان پخش می‌شوند. به این شیوه می‌توانید از مکان‌هایی مانند ونیز یا کلیسای بزرگ گرفته تا سواحل مالدیو یا شهر پترا بازدید کنید.

سرگرمی:فرصتی برای آسودگی در میان گل‌ها

بسته ششم فروردین | آنلاین بکوبید از نو بسازید

گاهی باید از دنیایی که در آن هستیم به دنیایی دیگر برویم. ریشه ذهن را در خاک بدوانیم و از آن به ساقه و برگ و گل برسیم. امروز روز مناسبی برای این کار است، چون چند روزی از تعطیلات گذشته و کارهای ضروری انجام شده‌اند و موقعیت برای در حال خود بودن فراهم است. مواد لازم: یک گلدان، بیلچه کوچک، خاک مناسب برای گل‌های آپارتمانی. اگر هم در این کار مبتدی هستید سایت‌های گلکاری و پیج‌های اینستاگرامی راهکارهای مفید دارند. گیاهان محبت شما را می‌فهمند. این انرژی دوطرفه است. همانطور که گل‌ها حال شما را خوب می‌کنند شما هم حال آنها را خوب می‌کنید. با گل‌ها حرف بزنید، برای آنها موسیقی بگذارید، یک لیوان چای یا قهوه بریزید، به گل‌ها نگاه کنید و در حال خود رها شوید.

کتاب: آشنایی با ذهن شگفت انگیز یک نویسنده

بسته ششم فروردین | آنلاین بکوبید از نو بسازید

لحظه‌هایی وجود دارد که آدم از خواندن نوشته‌های نویسنده‌ای قدیمی، دچار این شگفتی می‌شود که «نویسنده چقدر از زمانه خودش جلوتر بوده! یا نکند آن زمان در کشور آن نویسنده، وضع و روز شبیه چیزی بوده که ما این روزها اطراف‌مان می‌بینیم!؟» هر چه هست، مواجهه با چنین اثری شگفت‌انگیز است و بدون تردید «نفوس مرده» نیکلای گوگول یکی از این شگفت‌انگیزهاست.

فعالیت:کوچه‌گردی در جست‌وجوی بچه‌های کار و خیابان

بسته ششم فروردین | آنلاین بکوبید از نو بسازید

هیچ دقت کرده‌اید بچه‌های کار هیچ‌وقت تعطیل نیستند؟ کرونا باشد یا نباشد، عید باشد یا نباشد و خلاصه هر اتفاقی بیفتد یا نیفتد، آنها را در کوچه‌ها و خیابان‌ها می‌بینید که با کیسه‌ای بر پشت، مشغول جمع‌آوری اشیای قابل بازیافت هستند. این‌رؤیا که روزی هیچ کودکی ناچار به انجام چنین کارهایی نباشد، هم‌اکنون- به دلایل مختلف- دور از دسترس به‌نظر می‌رسد. در این شرایط تنها کاری که از ما برمی‌آید، همین است که گاهی به وضعیت آنها فکر کنیم و در حد توان‌مان کاری برایش انجام دهیم. برای امروز که نزدیک به یک هفته از تعطیلات نوروز گذشته، می‌توانیم برایشان ساندویچ‌های خانگی درست کنیم و با اتومبیل در کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف پیدایشان کنیم و تحویل‌شان بدهیم. کار خاصی نیست ولی از هیچ کاری نکردن قطعا بهتر است.

فیلم: با بنیانگذار سینمای مدرن ایتالیا

بسته ششم فروردین | آنلاین بکوبید از نو بسازید

درباره میکل‌آنجلو آنتونیونی، بنیانگذارسینمای مدرن ایتالیا، اینطور می‌توان نوشت که تنها خواندن زندگینامه‌اش شبیه به تماشای یک فیلم سینمایی است. او در ۹سالگی نخستین کنسرت ویولنش را با موفقیت اجرا کرد. البته بعد با شروع فیلمسازی، نوازندگی را برای همیشه کنار گذاشت و پایان سینمایی زندگی‌اش هم اینکه در سی‌ام جولای ۲۰۰۷، درست در همان روزی که اینگمار برگمن، دیگر فیلمساز بزرگ سینمای جهان درگذشت، او هم از دنیا رفت. برای بررسی آثار او، بهترین کاری که یک فیلم‌باز حرفه‌ای می‌تواند انجام دهد، تماشای دوباره فیلم‌های «ماجرا» (۱۹۶۰)، «شب» (۱۹۶۱) و «کسوف» (۱۹۶۲) است. این سه ‌فیلم با توجه به شباهت در سبک و موضوع - نگرانی‌های بشرامروز- به سه‌گانه ‌آنتونیونی معروف‌اند.

فعالیت: داستان قدم‌زدن یک ناشناس در کوچه دوران نوجوانی

گاهی زمان فریب‌مان می‌دهد. دل‌مان برای مکان‌های قدیمی تنگ می‌شود و فکر می‌کنیم دلیلش دوری طولانی‌مدت از «آنجا» است. بیشتر آدم‌ها نسبت به محله‌ای که در آن بزرگ شده‌اند، چنین حس و حالی دارند.
دلتنگ می‌شوند و هوس بازگشت به «آنجا» از سرشان بیرون نمی‌رود. هر روز در شلوغی‌های شهر، میان آدم‌ها و صدای موتورها و ازدحام اتومبیل‌ها... پشت فرمان و قدم‌رو، هرجا که باشند، خودشان را در لحظه‌ای تصور می‌کنند که از دغدغه‌های همیشگی رها شده‌اند و در محله قدیمی قدم می‌زنند.
 عاقبت، وقتی این رؤیای دلتنگ‌کننده به آدمی واقعی تبدیل می‌شود که در همان کوچه دوران نوجوانی پیاده راه می‌رود... در کوچه‌ای که اصلا هیچ شباهتی به آن روزهای خوش ندارد، آدم تازه متوجه می‌شود «زمان» گولش زده است، دلش برای روزهایی تنگ شده بود که همه‌چیز، دقیقا همه‌چیز «درخشان» به‌نظر می‌رسید.

آب وهوا: بررسی وضعیت جوی در بعضی شهرها

بسته ششم فروردین | آنلاین بکوبید از نو بسازید

اپ: تغییر دکوراسیون مجازی، آنلاین بکوبید از نو بسازید

بسته ششم فروردین | آنلاین بکوبید از نو بسازید

۵‌روز اول تعطیلات رسمی نوروز به پایان رسیده. استراحت‌تان را کرده‌اید، با استرس و اضطراب به چند نفر از بزرگان فامیل سر زده‌اید و از بیکاری و بی‌استرسی در خانه نهایت لذت را برده‌اید. امروز که بخشی از کسب‌وکارها ممکن است باز شوند می‌تواند زمان مناسبی برای تکمیل‌کردن تغییراتی باشد که می‌خواستید در اتاق یا خانه‌تان ایجاد کنید و وقتش را پیدا نکرده‌اید. برای افزودن کمی چاشنی سرگرمی به فرایند تغییر دکوراسیون و الهام‌گرفتن از ایده‌های جدید، می‌توانید از اپلیکیشن محبوب Houzz استفاده کنید. این اپلیکیشن بیش از ۱۰میلیون کاربر فعال دارد و یکی از برترین اپلیکیشن‌های اندروید و iOS به‌شمار می‌رود. با استفاده از Houzz می‌توانید وسایل خانه خود را جابه‌جا یا ‌رنگ‌آمیزی کنید و فضای داخلی خانه خود را به شکل سه‌بعدی با استفاده از ۱۰هزار شیء و مدلی که در اپلیکیشن موجود است، ‌از نو بچینید و تغییرات را در گوشی خود ببینید. درصورتی که تغییرات را در فضای مجازی پسندیدید دست به‌کار شوید.

تقویم:باغ‌وحش شیشه‌ای، با تنسی ویلیامز همراه شوید

بسته ششم فروردین | آنلاین بکوبید از نو بسازید

«زمان خیلی زود می‌گذرد و هیچ‌کس نمی‌تواند از آن پیشی بگیرد. مرگ خیلی زود می‌آید، حتی قبل از آنکه با زندگی نیمه‌آشنا شوی». این جمله مشهور از نمایشنامه «گربه روی شیروانی داغ» را آویزه گوش خود کنید و امروز به بهانه زادروز تولد نویسنده شهیر این اثر، ‌تنسی ویلیامز که از تأثیرگذارترین نویسندگان معاصر در تاریخ ادبیات آمریکاست، چند فیلمنامه مشهور او را بخوانید یا بازخوانی کنید. شاید هم برایتان راحت‌تر باشد که از میان آرشیو عزیز فیلم‌هایتان فیلم‌هایی که براساس نمایشنامه‌های مشهور ویلیامز ساخته شده‌اند را انتخاب کنید و به‌ترتیب به تماشای آنها بنشینید: «اتوبوسی به نام هوس»، گربه روی شیروانی داغ، «شب ایگوآنا» یا شاید هم «باغ وحش شیشه‌ای». انتخابتان هرچه که هست، دست بجنبانید و فراموش نکنید که زمان زود می‌گذرد و هیچ‌کس نمی‌تواند از آن پیشی بگیرد.

کد خبر 590649

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha