همشهری آنلاین: وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای اسناد و دستور کار اجلاس آینده این سازمان را تدوین کردند

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای اسناد و دستور کار اجلاس قریب الوقوع این سازمان را که قرار است 28 اوت در دوشنبه برگزار شود تدوین کردند

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از دوشنبه، سرگئی لاوروف،گفت، هدف از این اسناد تنظیم شده افزایش پاسخ کاربردی به فعالیت های سازمان همکاری شانگهای از جمله خنثی سازی تهدیدهای تروریستی و قاچاق مواد مخدر و برگزاری رزمایش ضد تروریسم است.

وی افزود:"ما مطمئنیم این اجلاس به تحکیم سازمان همکاری شانگهای و تقویت مواضع انها در جهانی نوین کمک می کند. علاقه بسیاری از کشورها به فعالیت های ما اصول این سازمان را در رعایت برابری، احترام متقابل و توجه به نگرانی های یکدیگر ثابت می کند."

لاوروف گفت: "ما راههای کاربردی را برای افزایش فعالیت با کشورهای ناظر بررسی کردیم. پیشنهادهای هدفمندی وجود دارد که به برداشتن گام های مهم در این مسیر کمک می کند."

وزیر امور خارجه روسیه افزود:" وزرای امور خارجه کشورهای سازمان همکاری شانگهای پیمانی را درباره یک گفتگوی مشارکتی هماهنگ کردند که به همه کشورها امکان یافتن نوعی از تعامل را با این سازمان می دهد."

کد خبر 58976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز