همشهری آنلاین: رئیس جمهور چهارشنبه شب در دیدار با ایرانیان مقیم تاجیکستان گفت:

همه دنیا می‌داند که ملت ایران در طول تاریخ " الهام بخش " بوده و فرهنگ، ادب، هنر، انسانیت، دوستی و صلح و محبت خود را به جهانیان انتقال داده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر از دوشنبه، آقای احمدی نژاد آثار باقیمانده از ایرانیان در خارج از کشور را گواهی بر این مدعا دانست و گفت: بر خلاف تبلیغات سوء دشمنان، خاطرة ملت‌های دنیا از ملت ایران تصویری دوست داشتنی است و نام ایران در تمام دنیا می‌درخشد.

رئیس جمهور تأکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت شتابان و رو به جلو ملت ایران به سوی پیشرفت همه جانبه آغاز شده است و برغم تبلیغات قدرت‌های زورگو، ایران امروز در حال حرکت به سوی قله‌های پیشرفت است.

آقای احمدی نژاد پیشرفت‌های علمی دانشمندان و متخصصان ایرانی را با وجود جنگ تحمیلی و تحریم‌ها در علوم بیوتکنولوژی و همچنین پرتاب ماهوارة امید به فضا و دستیابی به دانش هسته‌ای، نمونه‌هایی از این پیشرفت ذکر کرد و گفت: ایران با وجود همه فشارهایی که در سه دهه اخیر تحمل کرده، در دانش هسته‌ای و علوم بیوتکنولوژی و دانش ماهواره جزو چند کشور محدود پیشرفتة دنیاست.

رئیس جمهور تأکید کرد: ملت ایران در هر جای دنیا که باشد عاشق ایران است و برای پیشرفت ایران می‌ایستد ومقاومت می‌کند و ازتحریم ها وتهدیدها نمی‌هراسد.

آقای احمدی نژاد از قدرت‌های زورگو خواست دست از طغیان و یاغی گری و خودخواهی بردارند و بیش از این در برابر ملت بزرگ ایران نایستند.

آقای احمدی نژاد ملت‌های ایران و تاجیکستان را اعضای یک خانواده دانست که همواره باهم دوست و صمیمی هستند.

در ابتدای این دیدار آقای شعردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان هم به بیان گزارشی از وضع ایرانیان مقیم این کشور پرداخت و چند تن از ایرانیان نیز مشکلات خود را بازگو کردند که رئیس جمهور اطمینان داد دولت در حد امکانات خود این مشکلات را برطرف خواهد کرد و آقای متکی وزیر امورخارجه پیگیر آن خواهد بود

کد خبر 61814

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز