چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

گروه سلامت: با تخصیص اعتبارات ارزی در سال‌جاری، بیمارستان‌های قطب کشوری و استانی طی ۳ ماه آینده، تجهیز می‌شوند و سطح خدمات‌رسانی به مردم ارتقا می‌یابد.

امین‌لو، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت از تأکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر لزوم رفع کسری بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد و به همشهری گفت: خوشبختانه نمایندگان مجلس مرتبط با حوزه سلامت به‌دلیل حوزه فعالیت کاری خود و حضور در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سمت‌های ریاست و اعضای هیأت علمی و همچنین سابقه وزارت برای 2تن از نمایندگان با مشکلات و کمبود بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی آشنایی دارند.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس هشتم، پیش از تشکیل کمیسیون نیز بر کمبود بودجه سلامت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید داشته‌اند و به‌دلیل آشنایی با این حوزه خواستار افزایش سهم بخش سلامت از بودجه بوده‌اند.

مراکز درمانی معین بیمه‌ای خلاف قانون است

امین‌لو از فعالیت مراکز درمانی معین بیمه‌ای به‌عنوان یک طرح موازی در راستای سیاست‌های نظام سلامت که وزارت بهداشت متولی آن است، یاد کرد و اظهار داشت: طبق ماده ۹۱ قانون برنامه چهارم توسعه، وزارت بهداشت برای پیاده کردن این سیاست، ابتدا از روستاها شروع کرد و با توجه به بیمه روستایی که مجلس و دولت برای اجرای آن اعتباری منظور کرده اند، باید مسیری طراحی می‌شد تا بیماران از یک مسیر عبور کنند.

معاون امور مجلس وزارت بهداشت، تشکیل مراکز درمانی معین بیمه‌ای را بر خلاف سیاست‌های مصوب نظام سلامت که وزارت بهداشت متولی آن است، دانست و افزود: تشکیل این مراکز در کنار سیستم ارجاع و پزشک خانواده، موجب اختلال در اجرای سیاست‌های نظام سلامت بوده و خلاف قانون است.

امین لو فعالیت چنین مراکزی را دخالت در سیاست‌های وزارت بهداشت عنوان کرد و ادامه داد: قانون ما را ملزم به اجرای پزشک خانواده کرده است و هر فعالیت دیگری خارج از این سیاست، غیرقانونی است.

رشد منفی بودجه در بخش درمان

امین‌لو درخصوص ارائه طرح برای رفع کسری بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی یادآور شد: بودجه جاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال‌جاری ۲۴۰۰ میلیارد تومان است و دانشگاه‌ها، از محل درآمدهای اختصاصی و اعتبارات عمرانی نیز دارای بودجه جداگانه‌ای هستند.

معاون امور مجلس وزارت بهداشت، بودجه بیمارستان‌های هیأت‌امنایی در سال ۸۷ را بالغ بر ۱۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۵۵ میلیارد تومان این بودجه از محل کمک‌های دولتی و ۱۱۰ میلیارد تومان نیز از محل درآمدهای اختصاصی، پیش‌بینی شده است.

وی همچنین از تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع عمومی کشور برای نوسازی و تجهیز بیمارستانهای دولتی در سال‌جاری خبر داد.

گفتنی است مسعود ابوالحلاج، مدیرکل بودجه وزارت بهداشت نیز پیش از این، اعلام کرده بود: بودجه وزارت بهداشت در سال ۸۷ نسبت به سال ۸۶ افزایش چندانی نداشته به همین علت با وجود اینکه براساس نظام بودجه‌ریزی اختیار وزیر برای توزیع بودجه بیشتر شده است به‌علت افزایش نیافتن بودجه تقریباً همه اعتبارات مانند سال گذشته توزیع می‌شود و تفاوت چندانی ندارد.

کد خبر 58882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز