گروه اقتصادی: معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری اعلام کرد: حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در نیمه دوم امسال به‌طور نقدی و در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری ترمیم می‌شود.

رحیم ممبینی دیروز در جمع خبرنگاران گفت: در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده است بار مالی ترمیم حقوق بازنشستگان برای 6 ماهه اول امسال و سال قبل از طریق واگذاری سهام تامین شود و در 6 ماهه دوم سال به‌صورت نقدی باشد.

البته برای افزایش حقوق نقدی بازنشستگان کشوری و لشکری پیش‌بینی‌های لازم در بودجه امسال نشده است و باید در چارچوب اصلاحیه بودجه، بیش از 2 هزار میلیارد تومان از مجلس شورای اسلامی مجوز بگیریم.

ممبینی افزایش نقدی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را برای آن دسته از کسانی که پیش از سال 79 بازنشسته شده‌اند قابل‌توجه ذکر کرد. وی با اشاره به بخشنامه تهیه بودجه سال 88 نیز افزود: مهم‌ترین رویکرد بودجه سال آینده هدفمند کردن یارانه‌هاست که در ابعاد منابع و مصارف بودجه تاثیر‌گذار است.

ساختار تشکیلات جدید

ممبینی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین تشکیلات جدید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری ریاست‌جمهوری را تشریح کرد. وی تصریح کرد: وظایف معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری به 3 معاونت برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت سپرده شده است.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری تغییر ساختار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و تبدیل آن به 2 معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و توسعه و مدیریت منابع انسانی رئیس‌جمهوری را یک اقدام کاملاً قانونی دانست که براساس مصوبه شورای‌عالی اداری انجام شده است.

ممبینی درخصوص اختلاف نظر دولت و مجلس درخصوص تعداد دستگاه‌های اجرایی نیز با بیان اینکه این مسئله در کنار حذف تبصره‌ها یکی از رویکردهای مهم قانون بودجه سال 87 کل کشور بود، خاطرنشان کرد: نظر مجلس درخصوص تعداد دستگاه‌های اجرایی در قانون بودجه 262 مورد بود ولی براساس توافقات حاصل شده ابتدا با 39 دستگاه اجرایی موافقتنامه امضا می‌شود و این دستگاه‌ها نیز با اختیاراتی که دارند اقدام به تبادل موافقتنامه‌ها با دستگاه‌های فرعی می‌کنند.

ممبینی اضافه کرد: براین اساس هم نظر دولت درخصوص تعداد دستگاه‌ای اجرایی در قانون بودجه تامین شد و هم نظرات مجلس مورد تایید قرار گرفت.

کد خبر 58778

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز