همشهری آنلاین: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: دولت با افزایش ۲۵ درصدی حقوق مستمری بگیران زیرپوشش این سازمان،مناسب با حقوق دریافتی آنان موافقت کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ابولحسن فقیه در حاشیه رونمایی از خودروی ویژه معلولان در جمع خبرنگاران افزود: این افزایش از فروردین امسال محاسبه و همه مابه التفاوت ماه های گذشته نیز به حساب این افراد واریز خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین از افزایش ۱۷۶ میلیارد تومانی بودجه مستمری بگیران خبر داد و گفت: این افزایش برای زیر پوشش قراردادن مستمری بگیران جدید و نیز افزایش حقوق مستمری بگیران کنونی و معادل ۸۵ درصد بودجه کل سازمان بهزیستی است.

بودجه این بخش سال گذشته کمتر از ۱۰۳ میلیارد تومان بود.

وی افزود: رقم مستمری، مستمری بگیران سازمان بهزیستی تا سال ۸۳ بین ۸ تا ۱۶ هزار تومان بود که این رقم تا سال 85 به ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان رسید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سال ۸۶ تعداد مستمری‌بگیران زیر پوشش افزایش نیافت اما امسال ۹۰ هزار نفر به دریافت‌کنندگان مستمری افزوده می شود و به ۲۲۷ هزار نفر می‌رسد.

فقیه اضافه کرد: افراد مستمری‌بگیر زیرپوشش سازمان بهزیستی تا سال ۸۳ کمتر از ۹۰ هزار نفر بود و از سال ۸۳ تا اوائل امسال فقط ۴۷ هزار نفر افزایش یافت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همه معلولان و حتی خانواده های دارای چند معلول به مرور زیرپوشش مستمری قرار خواهند گرفت.

فقیه در ادامه افزود: زنان سرپرست خانوار زیرپوشش سازمان بهزیستی در سال ۸۴ حدود ۱۱۲ هزار نفر بودند که تا سال ۸۵ به ۱۴۶ هزار نفر و امسال با ۳۵ هزار خانوار افزایش به ۱۸۰ هزار خانوار خواهد رسید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور کل بودجه ملی امسال این سازمان را ۴۳۳ میلیارد و ۲۰۸ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این رقم غیر از بودجه های استانی و حقوقی کارمندان سازمان است.

کد خبر 57889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز