با وجود تعیین مهلت 24 ساعته وزیر رفاه برای پرداخت تمامی مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی، اما متأسفانه هنوز گروهی از بازنشستگان موفق به دریافت افزایش حقوق مربوط به 6 ماه گذشته خود نشده‌اند

و به گفته رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی این امر تا 5 مهر ماه به طول خواهد انجامید.

به گزارش مهر، براساس اعلام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بنا بود مطالبات مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در 5 شهریور ماه به حساب بازنشستگان این سازمان واریز گردد اما هنوز این امر برای تمامی یک میلیون و 300 هزار بازنشسته این سازمان محقق نشده است و درصدی از این قشر کماکان در صف‌های طولانی بانک‌های رفاه به‌سر می‌برند.

به‌دنبال ناهماهنگی‌های ایجاد شده در زمینه پرداخت معوقه بازنشستگان، وزیر رفاه در حدود یک هفته قبل در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه مهلت 24 ساعته‌ای را تعیین کرد تا تمام مطالبات معوقه بازنشستگان در این مدت پرداخت شود، هم‌اکنون یک هفته از اولتیماتوم وزیر رفاه می‌گذرد اما هنوز سازمان برای پرداخت این مطالبات با مشکل مواجه است.

انتظار می‌رفت پس از گذشت 6 ماه از سال، مطالبات بازنشستگان با برنامه‌ریزی دقیق‌تر از سوی مسئولان سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود تا خیل عظیمی از بازنشستگان مجبور نباشند در ماه مبارک رمضان ساعت‌ها در صف‌های طولانی بانک‌ها به‌سر ببرند.

این در حالی است که رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است پرداخت مطالبات بازنشستگان تا 5 مهر ماه ادامه دارد.

علی اکبر خبازها درخصوص صف‌های طولانی بازنشستگان در مقابل بانک‌های رفاه گفت: وجوه مربوط به مابه‌التفاوت عده‌ای از بازنشستگان تامین نشده بود که با رفع مشکل، تمامی وجوه به حساب بازنشستگان واریز شد و این امر باعث شد تا بازنشستگان برای دریافت افزایش حقوق‌ها یکباره به بانک‌ها مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه در حال حاضر اداره پست برای پرداخت مطالبات آن دسته از بازنشستگانی که هنوز از طریق پست حقوق خود را دریافت می‌کنند، تعلل می‌کند.

خبازها از مسئولان ادارات پست خواست در پرداخت مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی همکاری بیشتری داشته باشند.

کد خبر 63346

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز