شاید در باور عموم اینطور باشد که غذاهای گیاهی تنوع کمی دارند یا به اندازه غذاهای گوشتی سیر نمی‌کنند، در صورتی که این باور اشتباهی است. می‌توان با استفاده از ادویه‌های مفید و خوش‌عطر و طعم غذاهای گیاهی لذیذ و بسیار خوشمزه‌ای تهیه کرد.

غذا

به گزارش همشهری‌آنلاین، غذاهای گیاهی این روزها طرفداران خاص خود را دارد؛ چه کسانی که کاملا گیاهخوارند یا کسانی که به هر دلیل تمایل به استفاده کمتر از گوشت را دارند. به همین دلیل در اینجا طرز تهیه یک غذای گیاهی خوشمزه و در عین حال ساده را که با ترکیب ادویه کاری طعم و عطر فوق‌العاده‌ای دارد، برای شما می‌آوریم.

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۵ دقیقه

مدت زمان لازم برای پخت: ۲۰ دقیقه

مواد لازم:

پیاز زرد یک عدد
روغن زیتون یک قاشق چایخوری
سیر دو حبه
رب کاری یک قاشق چایخوری
پودر زنجبیل یک قاشق چایخوری
شیرنارگیل ۲۰۰ میلی‌لیتر
پودر کاری یک‌دوم قاشق چایخوری
آب ۳۵۰ میلی‌لیتر
سیب‌زمینی شیرین ۲ عدد
هویج ۲ عدد
کلم بروکلی یک ساقه
نمک و فلفل به میزان لازم
گشنیز تازه به میزان لازم

طرز تهیه:

پیاز و حبه‌های سیر را خرد کنید. تابه را روی حرارت بگذارید تا داغ شود، سپس در آن روغن بریزید و سیر و پیاز را اضافه کنید و آنها را تفت دهید.

سپس به آنها رب کاری، پودر زنجبیل، پودر کاری، شیرنارگیل و آب را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. شعله را کم کنید (روی حرارت متوسط بگذارید).

سیب‌زمینی‌ و هویج‌ها را پوست بکنید، آنها را قطعه قطعه کنید و به مواد در ماهیتابه اضافه کنید. در قابلمه را بگذارید تا برای مدت ۲۰ دقیقه بپزد.

گل‌های کلم بروکلی را جدا کنید و آنها را در ماهیتابه بریزید. دوباره در ماهیتابه را بگذارید تا برای ۵ تا ۷ دقیقه دیگر بپزد.

وقتی مواد پخته شد، گشنیز را اضافه کنید و خوب هم بزنید. در صورت نیاز نمک و فلفل هم اضافه کنید.  

منبع: Clemfoodie

کد خبر 585695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha