گروه سیاسی: رزمایش دفاعی، بازدارنده و اقتدارآمیز پیامبر اعظم(ص) ۳ در بخش‌های موشکی و دریایی با دستیابی به اهداف خود پایان یافت.

رزمایش پیامبر اعظم(ص) که در منطقه‌ای از شمالی‌ترین نقطه خلیج فارس تا شرق تنگه هرمز پیش‌بینی شده بود به خوبی توانست آمادگی همه‌جانبه جمهوری اسلامی برای تضمین امنیت پایدار در خلیج فارس و تنگه هرمز را به دشمنان نشان دهد.

به گزارش پایگاه خبری سپاه پاسداران، سیدمحمد حجازی، با اعلام خبر پایان رزمایش دفاعی پیامبر اعظم(ص) ۳ گفت: رزمایش موشکی نیروی هوایی و رزمایش شناوری نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که براساس برنامه‌ای  از پیش تعیین شده، انجام شد، به‌طور همزمان با هماهنگی همه‌جانبه بین یگان‌های شناوری و واحدهای موشکی با موفقیت کامل به پایان رسید.

جانشین فرمانده کل سپاه در تبیین اهـداف این رزمـایش افزود: سنجش میزان آمادگی و سرعت عمل رزمندگان و پاسـداران انقلاب اسلامی بااستفاده از تاکتیک‌های جدید و آزمایش سلاح‌ها و تجهیزات متنوع و تعداد زیادی از آنها که در این رزمایش به‌کارگیری شدند از جمله اهداف این رزمایش بزرگ بود.

وی با اشاره به تهدیدات اخیر آمریکا و اسرائیل درباره حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایـران اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ماموریت فراگیر، مستقیم و ویژه‌ای که در مرزهای جنوبی ایران و به‌خصوص در خلیج فارس و تنگه هرمز دارد از آمادگی همه‌جانبه برای واکنش سریع و قاطع دربرابر هرگونه تجاوز و حمله احتمالی دشمن برخوردار است.

فرمانده ثارالله و جانشین بسیج

با حکم محمدعلی جعفری، سیدمحمد حجازی به‌عنوان فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه و حسین همدانی به‌عنوان جانشین نیروی مقاومت بسیج منصوب شدند.

همدانی از فرماندهان عالی رتبه سپاه بوده و مسئولیت‌هایی چون فرماندهی لشکر 27 محمد رسول‌الله، معاون مرکز راهبردی سپاه و مشاور عالی فرمانده کل سپاه را بر عهده داشته است.

سید محمد حجازی هم جانشین فرمانده کل سپاه بود که با حفظ سمت به‌عنوان فرمانده جدید قرارگاه ثارالله سپاه منصوب شد.

کد خبر 57924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز