روزنامه ساندی تلگراف گزارش کرد انگلیس آماده توزیع واکسن کرونای آکسفورد / آسترازنکا از یکشنبه آینده ۴ ژانویه در سراسر این کشور شده است.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به گفته این روزنامه انتظار می‌رود واکسن آکسفورد/آسترازنکا این هفته بوسیله سازمان ناظر بهداشتی انگلیس تایید شود. این واکسن بر خلاف واکسن فایزر که قبلا استفاده از آن در انگلیس شروع شده است، نیاز به نگهداری در دماهای بسیار سرد ندارد و می‌توان آن را در یخچال معمولی نگهداری کرد.

ساندی تلگراف همچنین گزارش کرده است که مراکز واکسیناسیون همکانی در استادیوم‌های ورزشی و سالن‌های کنفرانس از هفته دوم ژانویه برپا خواهند شد.

دولت انگلیس قصد دارد به عنوان بخشی از  برنامه‌ افزایش عمده واکسیناسیون، دو میلیون نفر از مردم این کشور نخستین دوز واکسن آکسفورد یا واکسن فایزر در یک شبانه‌روز واکسینه شوند.

مدیر ارشد اجرایی آسترازنکا نیز ابراز امیدواری کرده است که واکسن ساخت این شرکت با همکاری دانشگاه آکسفورد در میانه انتشار سریع سویه جدید کروناویروس در انگلیس موثرتر از حدی باشد که در ابتدا تصور می‌شد.

پاسکال سوریوت گفت به نظر او پژوهشگران «فرمولی برنده» با استفاده از دو دوز واکسن یافته‌اند و وعده داد که نتایج آزمایش واکسن منتشر شود. وزارت بهداشت انگلیس هم اعلام کرده است باید به سازمان ناظر دارویی فرصت داد تا داده‌های مربوط به واکسن کرونای آکسفورد-آسترازنکا را بازبینی کنند.

کد خبر 576001

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha