دوبی از روز چهارشنبه شروع واکسیناسیون رایگان مردم را با واکسن فایزر-بیونتک برای محافظت در برابر کروناویروس شروع خواهد کرد.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز عربستان سعوی نیز هفته پیش به نخستین کشور عرب بدل شد که استفاده از واکسن کرونای فایزر را شروع کرد.

وزارت بهداشت امارات متحده عربی واکسن فایزر-بیونتک را به تقاضای شرکت فایزر برای مصرف اضطراری تایید کرده است.

امارات متحده عربی نخستین کشوری بیرون از چین بود که با اعلام اثربخشی ۸۶ درصد بر اساس آنالیز مقدماتی کارآزمایی‌های بالینی مرحله نهایی واکسن چینی واکسیناسیون با آن را آغاز کرد.

کمیته عالی مدیریت بحران و بلایای دوبی در بیانیه‌ای در توئیتر در سه‌شنبه شب اعلام کرد «کارزار گسترده واکسیناسیون» بر ضد کووید-۱۹ با استفاده از واکسن فایزر-بیونتک از روز چهارشنبه ۲۳ دسامبر (۳ دی) آغاز خواهد شد.

پیام پخش شده در خط تلفن اضطراری سازمان بهداشت دوبی هم می‌گوید مرحله اول واکسیناسیون کووید-۱۹ برای شهروندان و ساکنان ۶۰ ساله و بالاتر دوبی و نیز برای افراد دچار بیماری‌های مزمن بالای ۱۸ سال است.

دوبی که کانون مالی و تجاری امارات است به شدت از شیوع کرونا که بخش‌های کلیدی گردشگری، املاک و دادوستد آن را مختل کرده است، آسیب دیده است.

قطر نیز مجوز مصرف اضطراری واکسن ساخته‌شده بوسیله شرکت‌های فایزر و بیوان‌تک را صادر کرده است و عمان، یک کشور عرب دیگر حوزه خلیج فارس نیز نخستین محموله از همین واکسن را روز چهارشنبه دریافت خواهد کرد.

قطر نیز واکسیناسیون رایگان کرونا را از روز چهارشنبه شروع کرده است.

کویت ۱۵۰۰۰۰ دوز واکسن فایزر-بیونتک روز چهارشنبه دریافت کرد و انتظار می‌رود در فصل اول سال میلادی آینده حدود ۴۵۰۰۰۰ دوز واکسن دریافت کند.

امارات تا به حال ۱۹۵۸۷۸ مورد کرونا و ۶۴۲ مورد مرگ ناشی از آن گزارش کرده است.

کد خبر 575029

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha