سازمان بهداشتی دوبی (DHA) اعلام کرد حدود دو سوم از افراد واجد شرایط واکسیناسیون کرونا در این امیرنشین تا به حال دو دوز واکسن‌شان را دریافت کرده‌اند.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز دوبی پرجمعیت‌ترین امیرنشین در میان هفت امیرنشین امارات متحده عربی است و یکی از شلوغترین فرودگاه‌های جهان را دارد.

امارات که در طول شش ماه اخیر یکی از سریع‌ترین کارزارهای واکسیناسون جهان بر ضد کرونا را در دست انجام داشته است، در ابتدا از  واکسن چینی سینوفارم (گروه ملی داروسازی چین) استفاده می‌کرد و بعد واکسن‌های فایزر/بیونتک و آسترازنکا و اسپوتنیک V روسیه را به برنامه واکسیناسیونش اضافه کرد.

به گفته مقامات بهداشتی اماارت تا روز شنبه ۸۳ درصد از افارد بالای ۱۶ سال در امیرنشین دوبی یعنی حدود ۲.۳ میلیون نفر دست کم یک دوز واکسن کرونا و  ۶۴ درصد از افراد دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

امارات اخیرا اعلام کرده بود که حدود ۸۵ درصد از جمعیت واجد شرایط در این کشور دست کم یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، بدون اینکه بیان کند چه تعدادی از افراد دو دوز واکسن را گرفته‌اند.

امارات که شمار موارد کرونا را به تفکیک امیرنشین‌هایش اعلام نمی‌کند، در ماه گذشته با افزایش شمار عفونت‌ها روبرو بوده است. امارات روز شنبه ۲۲۸۱ مورد جدید عفونت را اعلام کرد و به این ترتیب شمار کل موارد کرونا در این کشور به ۵۹۶۰۰ مورد رسید. شمار موارد روزانه کرونا در اوائل ماه فوریه (اسفند) در امارات به اوج خود یعنی حدود ۴۰۰۰ مورد در روز رسید.

به گفته مقامات بهداشتی امارات ۹۰ درصد از بیماران کرونای پذیرش‌شده در بخش‌های مراقبت‌ ویژه دوبی واکسینه‌نشده‌ بودند.

کد خبر 607257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha