امارات متحده عربی روز سه‌شنبه اعلام کرد دوز سوم یادآور واکسن کرونای شرکت داروسازی دولتی چینی سینوفارم را شش ماه پس از تزریق دو دوز اولیه آن به افراد عرضه می‌کند.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز بحرین نیز اعلام کرد که دوز سوم واکسن سینوفارم را دست کم شش ماه پس از تزریق دوز دوم به افراد عرضه می‌کند و این کار را با گروه‌های آسیب‌پذیرتر به کووید-۱۹ آغاز خواهد کررد.

«مرکز ملی مدیریت بحران اضطراری و بلایای» (NCEMA) امارات اعلام کرد  این اقدام بخشی از «راهبرد فعالانه برای فراهم آوردن بیشترین محافظت برای جامعه است»، و اولویت در دریافت دوز سوم واکسن با افراد بالای ۶۰ سال یا مبتلا به بیماری مزمن است.

سازمان جهانی بهداشت که هفته پیش واکسن سینوفارم را برای مصرف اضطراری تصویب کرد، گفته است که یک کارآزمایی بالینی بزرگ مرحله سوم نشان داده است که تجویز دو دوز واکسن سینوفارم به فاصله ۲۱ روز، اثربخشی ۷۹ درصدی واکسن را ۱۴ روز یا بیشتر پس از دریافت دوز دوم نشان داده است.

امارات کارآزمایی بالینی مرحله سوم واکسن سینوفارم را سرپرستی کرده است و تولید این واکسن را بر اساس تلاش مشترک میان سینوفارم و شرکت تکنولوژی «گروه ۴۲» مستقر در ابوظبی آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید:

امارات که یک کانون تجاری گردشگری در منطقه خلیج فارس با جمعیت حدود ۹ میلیون نفر استحدود ۷۳ درصد افراد واجد شرایط در این کشور را واکسینه کرده است. چهار واکسن کرونای شرکت‌های متفاوت در امارات در دسترس است، اما درصد نسبی واکسیناسیون با هر کدام از این انواع واکسن‌ها اعلام نشده است.

امارات روز سه‌شنبه ۱۲۷۰ مور عفونت جدید کروناویروس گزارش کرد و شمار کل موارد کرونا در این کشور به ۵۴۸۶۸۱ مورد شامل ۱۶۳۷ مورد مرگ رسید.

کد خبر 602263

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha